Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig i gang etter ørreten


Rubjo
 Share

Recommended Posts

IMG_20190520_124043.thumb.jpg.2011149595a70f8fe85387cbeeebd984.jpg

Så var endelig dagen kommet da været var bra, jeg hadde fri og alt bare stemte. 

Turen gikk til et vann sør for Harstad hvor isen går tidlig. For her i området ligger gjerne isen til langt uti Juni. 
Hadde ikke ingen forventninger til størrlse, da vannet er overbefolket. Men man kan få noen finne steikepannefisker der. 

Med meg hadde jeg snella jeg kjøpte i Januer, en Shimano Scorpion BFS mulltiplikatorsnelle, en Tsurinoya Dragon QLC602 stnag for 1-7 grams sluker, med Kastking sitt multifilamentsnøre, samt en boks med spinnere, og en med woblere. 

Ruslet fra bilen og ned mot vannet. Og siden alt var klart var det bare å løfte stanga til første kast med en Blue Fox Vibrax #0 i sølvblank, en 3 grams spinner. Og ble fullstendig tatt på senga over hvor langt den gikk i forhold til UL haspelstanga mi. Kom meg raskt of forskrekkelsen, og startet innsveiving. 3 sveiv og der var det noe! Tilslag! Men nei...var nok bare noe siv tenkte jeg. 

Kaste ut igjen, sveive rolig rett inn. Og der var det liv!
Og denne gangen satt den. Og jeg kunne sveive inn en liten propell av en 110 grams ørret. Årets første og morsomste av arten så langt :-D
Og jomfufisken på nysnella 

IMG_20190520_112521.thumb.jpg.920d37d0373981e0ff1fc4d9d0fb17ad.jpg

I dette vannet kakker vi alt. Forklaringen kom med neste fisk, en dobbel så stor 250 grammer, full av rogn. 
IMG_20190520_115745.thumb.jpg.a0304a8fb7c518f282916ccea9ab0ec7.jpg

Og det var stort sett størrelsen på alt jeg drog opp. Fikk til sammen 10 fisk på 2 timer. 
Men etter de tre første skiftet jeg sluk til en Allblue wobler i gull med store prikker på siden, og fikk fisk på første kastet med den. 
Etter en slik til, ble det dødt, så jeg flyttet på meg og byttet til en Allblue minnow i grønt, gult og rødt. Og tok resten av fisken med den. Tror jeg har funnet min nye favorittwobler. Og det til den nette pris av 30 kr per stykk fra en kjent Kinesisk netthandel. Woblere trenger altsp ikke koste 150 kr stykket...men skift for guds skyld kroker på dem. De som kommer rmed er laget av gode ønsker, man kan dra dem rett med fingrene....Men selve sluken har en super gange, og ørreten liker dem :-D

I allle fall, dagens innsats fjernet 10 stk dvergørret til glede for en sulten familie som ventet hjemme med steikepanna klar! 
Under er de jeg fikk avbildet etter sløying før batteriet til mobilen sviktet



IMG_20190520_134847.thumb.jpg.85ae9e9c5035b2c7e2db7c62976bff0b.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.