Gå til innhold
Fiskersiden

Litt hjelp til kystmeite


Aleksander Andreassen
 Share

Recommended Posts

Heisann! De siste par månedene har jeg styrt litt på med bunnmeite med en gammel fiskestang og gamle sluker som søkke. Jeg har brukt et  paternoster tackel med et oppheng, og dette har vist seg å være knall når det kommer berggylt. Men etter ca 9000 berggylt og en paddetorsk så har jeg begynt kjenne på lysten etter litt større ting.

Har begynt å mekke mine egne rigger. Glidende og Pulley er noe jeg ikke har fått prøvd enda og det finnes tonnevis av filmer på nettet om hvordan en lager disse MEN hvordan fisker en med de? Skal det være stram line når en fisker Pulley, skal det være helt slakk line når en fisker glidende? Osv. Forklar gjerne i detalj! Andre tips og tips er også velkommen!

Har surf stang btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha kontakt med riggen din (søkket). Setter du stanga i fra deg, husk og løsne brems på haspel, slå på bait runner eller slå på knarr og frigjør spole på multiplikator, alt etter hvilken snelle du har.

Når du har kontakt med søkket og litt bøy i stanga, vil du også kunne se når fisk tar agnet og svømmer mot deg, ved at stanga retter seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.