Gå til innhold
Fiskersiden

Bakelittspole til Hardy Altex No2 Mark IIII...


ER62
 Share

Recommended Posts

Jeg har fått tak i en Hardysnelle (The Altex no 2, Mark IIII) hvor det er brudd mellom øvre del av spolen og resten.

Jeg har ikke tro på at jeg klarer å lime dette pent med Araldit, så jeg er på jakt etter en erstatning.

Ser det finnes varianter på ebay, men med andre kombinasjoner (no 1, mk 5, osv).

Vet forumet her om spolene på de forskjellige Altex'ene kan benyttes om hverandre?

Mvh E. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lime med JB Weld, det et mørkegrått epoxylim jeg har brukt til å lime ekkoloddsvingere og planerboardsneller med godt resultat. 

Claes Olsson hadde det før, fant det på en nettbutikk. 

https://www.fruugo.no/jb-weld-8265s-sveis/p-30099522-63133263?language=no&ac=croud&gclid=EAIaIQobChMI77uRyuDQ4gIVxbYYCh37jAeqEAkYASABEgIWb_D_BwE

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, abbor skrev:

Prøv å lime med JB Weld, det et mørkegrått epoxylim jeg har brukt til å lime ekkoloddsvingere og planerboardsneller med godt resultat. 

Claes Olsson hadde det før, fant det på en nettbutikk. 

https://www.fruugo.no/jb-weld-8265s-sveis/p-30099522-63133263?language=no&ac=croud&gclid=EAIaIQobChMI77uRyuDQ4gIVxbYYCh37jAeqEAkYASABEgIWb_D_BwE

Takk for svar, abbor! Dette tipset skal jeg følge opp. Vil teste ut limet først og er det bedre enn Araldit, så har vi nok en vinner :-) Uansett så vil jeg prøve å få originalspolen i så god stand som jeg kan. Siden det egentlig er et relativt rent brudd kan det gå greit med et lim som er sterkt nok...

Jeg er fortsatt interessert i en erstatningsspole, og håper det er noen som kan svare på om Altex-spolene fra noen typer kan benyttes på andre. Ut fra bilder på ebay tror jeg svaret kan være ja, men jeg kjenner ikke dimensjonene på spolene som legges ut.

Min spole har jeg målt til 60,9mm ytre diameter (se bilde). Klaring mellom spolen og snellens innsides er bare noen tidels mm...

20190605_091433.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.