Gå til innhold
Fiskersiden

Ambassadeur 7000i virkemåte


Lurer
 Share

Recommended Posts

For å være litt behjelpelug, ja den skal tilbake til låst posisjon når du begynner å sveive. Desverre er de nyere 7000i snellene bare drit. 
Ta dette som et råd fra en som kjøpte en slik, og som elsker Ambassadeur. 

Lawson har en kopi av de gamle 7000 snellene, de var vireklig kvalitet. Og det er Lawson snella også. 

Eventuelt finn en klassisk rød 7000 snelle på Ebay. Det gjorde jeg. 7000i snella sank jeg så djupt uti fjorden at han tykje sjøl kan bruke den til separator!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dem går ikke tilbake til låst posisjon, du gjør dette manuelt. Dem gamle var bedre, ja, men de nye fungerer og har god brems å kjøre fisk på. Deilig knarr i dem også. Synes det er en helt super snelle til båtfiske, lakse og ørret dorging. Er generelt ikke så glad i å bruke ambassadeur til å kaste med fra land, da det blir et satans virrvarr hvis man hekter sluk i tre når man skal kaste ut f.eks. 

Men alt i alt smakssak. Når man vender seg til den er den helt kurrant, og man tenker ikke over at man må slå over knappen etter å ha brukt den litt, det går på autopilot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine Ambassadeursneller går tilbake til låst posisjon når man starter innsveiving. Det gjorde også min 7000i noen uker. HAr aldri hatt en multiplikatorsnelle som ikke gjør dette. Jeg har 7 av dem nå. 

Lever driten tilbake og kjøp noe annet, gjerne Ambassadeur, bare ikke "i" serien. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.