Gå til innhold
Fiskersiden

App for logg av fangst


nemiarwen
 Share

Recommended Posts

for all del, mobilen er alltid med. Men selv om oppløsningen er like god som på semiproffe kameraer, er det ikke lett å ta en god fiskeselfie med mobil, og man har mye mer å gå på med hensyn på lysforhold etc med et skikkelig kamera. Og når det gjelde trådens tema, å skrive en dagbok er vel ikke så praktisk på en mobil? Tror jeg vil kunne skrive en fangstrapport mye RASKERE på papir enn på mobilen. Til slutt; hva hvis mobil-telefonen krasjer? Har man da husket å lagre alt innholdet i en sky eller liknende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooked-appen er død og begravet.

Det finnes mange alternativer til FishBrain der ute, litt googling så får du en drøss med alternativer. Som Pisactor er inne på ville jeg prioritert en løsning med lagring i skyen (ala FishBrain). Det som irriterer meg med i FishBrain er alt det andre styret de driver med i den appen, alt det "sosiale" i et forsøk på å bli sportsfiskeres svar på Fjesboka. For min del kunne de spart seg utviklerkronene der, og heller oppdatert biblioteket med sluker, wobler, agn etc skikkelig. 

 

Angående selfie med mobil så er jeg frekk nok til å komme med et par nyttige dingser i den forbindelse. Først en fjernkontroll:

http://teamcolibri.blogspot.com/2015/07/test-av-biltema-fjernkontroll-for.html

Og så en mobilholder som faktisk duger:

http://teamcolibri.blogspot.com/2015/08/ram-mobilholder.html

At man fortsatt kan få elendige bilder så lenge fotografen er udugelig er dette et eksempel på, men da er det i det minste ikke utstyret sin feil....

blogger-image-30884134.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.