Gå til innhold
Fiskersiden

Montering av svingere på Alufish 433


Sven Rune Andersen
 Share

Recommended Posts

Der var det mye lister gett. :)

Med så mye lister må vi senke ambisjonsnivået for prestanda i plan litt - bare så du er advart. Her bør du absolutt bruke en PE-plate eller et justerbart stativ så du får ekkoloddgiverne litt ut fra akterspeilet ditt, så alle luftboblene som vil følge listene kan gå opp mellom skrog og giver i dorgefart, isteden for å treffe giveren og så følge den ut bak. (Sistnevnte vil gi mye overflatestøy.) 

Dvs noe ala dette:

IMG_5473.jpg

IMG_5610.jpg

IMG_5654.jpg

IMG_5653.jpg

Om du så monterer de på hver sin side slik jeg har gjort, eller begge på samme side, er mindre viktig. Det viktige er at du passer på at din TM150M står bittelitt høyere enn din 3 in 1 så du ikke får skygge på SideScan (dersom de står på samme side, står de på hver sin side spiller det ingen rolle) og at de havner MIDT MELLOM listene, IKKE rett bak en list.

Westgear har justerbart stativ som er bredt nok (og kraftig nok) til begge giverne dine dersom du vil gå den veien. Klossene jeg har brukt er disse: https://www.borgsmotor.se/produkter/berts-custom-tackle/berts-custom-tackle/ekolodsgivare-kloss/ 

Du bør definitivt skru kloss/ stativ i skroget i tillegg til å lime med SikaFlex/ tec7, ikke bare lime. Det er IKKE kult når ekkoloddgivere til en håndfull tusenlapper detter av og går i propellen. (I mitt tilfelle ekstra ukult siden propellen koster to håndfuller tusenlapper den også).

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.