Gå til innhold
Fiskersiden

gult er kult


cannonbang
 Share

Recommended Posts

Hei

etter å ha kjøpt et eldre hus i vinter, så fant jeg denne sammen med noe annet fiskeutstyr i en eske i uthuset

CIMG0523.thumb.JPG.4109e9d8df979e2038767c6a869406fd.JPG

CIMG0521.thumb.JPG.0160880310587f776705f09a2d5af6b1.JPG

CIMG0522.thumb.JPG.a6c5153e729e222122bd4bdbb9323692.JPG

Jeg syns den er litt kul, noen som kjenner den igjen? Det var ei til der, men det var en ganske ordinær abumatic snelle. Men denne er sikkert ei bra snelle, så den tror jeg faktisk jeg skal bruke til et eller annet. Jeg tror ikke abu hadde spandert en så fin farge på den hvis det ikke er ei snelle i toppklasse, hva tror dere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, det er vel en grunn til at lukkete haspelsneller etter hvert forsvant fra markedet... slike sneller ble konstruert ut fra et ønske om å lage noe "idiotsikkert", noe som var enkelt å bruke, med minimal risiko for kluss. Derfor er det ikke rent lite paradoksalt at de endte opp med noe som konstruksjonsmessig var idiotisk... en utløsermekanisme som stadig sviktet, og førte til kluss, og med et hull i fronten som fungerte som brems, og reduserte kastelengden med kanskje 50%... ;) og etter hvert ble jo kvaliteten og brukervennligheten på vanlige haspelsneller så god, at markedet for lukkede sneller helt opphørte.

og fin farge er neppe et kvalitetstegn, snarere tvert i mot. Har vært nok av tilfeller opp gjennom årene der dårlig kvalitet har blitt forsøkt "kamuflert" bak fine farger... (utsagnet om farger oppfattet jeg som ironi... ;) ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.