Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretfiske i telemark


Fredrik Kristiansen
 Share

Recommended Posts

Hei! Har snoket litt rundt på forumet her på leit etter gode vann til ørretfiske i Telemark. Virker som folk holder kortene tett inntil brystet(noe som er forståelig). Er det noen som kunne anbefale meg noen gode ørretvann? Fisker med sluk og dupp m/mark fra land.

 

Gjerne gode tips og triks også angående sluker  fisketeknikker osv hvis du har det på lager. Har fisket noen ganger på Tverrvannet og Tarmvannet i Siljan uten hell. Det vakte veldig mye i tarmvannet men har enda ikke fått noe på kroken der. Har forsåvidt kun brukt sluk der da det ikke er lov med markfiske i Fritzøe's skoger.

 

Alle tips tas imot med stor takknemmelighet :-) 

Er også verdt å nevne at jeg anser meg selv som amatør innen fisking.

Endret av Fredrik Kristiansen
La til tillegsinfo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Hvis fisken vaker mye, så er flue og dupp mere effektivt. Ellers så bør du vurdere en tur litt lenger nord, til skrim. der er det et annet grunneierlag, omholtfjellet grunneierlag, som selger kort. Der er markfiske lov. Hvis du kjører opp stølekleiva fra passebekk, (skrim nord)  så kommer du rett opp til stølevatna. derfra kan du gå innover til flere bra vann.

https://kart.gulesider.no/m/0AYP5

Ta av ved punkt 1 og kjør opp til punkt 2. følg så veien inntil punkt 3 (Ivarsbu) Derfra går det sti innover til Svarttjern ig de andre vanna. Kort kjøper du ved den gamle bomstasjonen . Det er en ny der litt lenger oppe der du betaler med bankkort for veiavgiften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.