Gå til innhold
Fiskersiden

Den beste frosken?


Recommended Posts

Som tittelen sier, hvilken frosk må man bare ha i popper-boksen? 

 

Eksempler er IMA DaBeat, Lunkerhunt Lunker Frog og Berkley Frenzy Frog:

65240654_2549508328395357_2029333311049957376_n.thumb.jpg.450b797bd6493a834b4352003d0984a4.jpg

 

Jeg fisket med DaBeat i går, plenty med fisk som tok den og definitivt weedless da jeg kunne pælme den inn i alt av vegetasjon uten at den satte seg fast, men jeg slet med dårlig kroking. (0 av 5) Litt liten egenvekt så noe krevende å kaste, gir lite fotavtrykk og en diskre bevegelse i vannet så veldig fin på steder med grunt vann hvor fisken blir lettskremt.

Frenzy frog er personlig favoritt når man skal ha masse action, den popper skikkelig og kroker fisken godt. Langt i fra weedless dog så denne krever at man er våken når man kaster den. Veier plenty så du kaster en mil, men beina kan løsne etterhvert som de blir slitt.

Lunker Frog er bestilt, ser flere skryter av denne på nett men har ikke prøvd den selv enda.

 

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke vert aktiv på forumet i sommer å så denne posten nå. Hva er grunnen til dårlig kroking Erik. Var det små fisk som ikke beit skikkelig eller er det fordi kroppen på frosken skjuler/beskytter kroken tror du ? 

Jeg har stort utvalg av frosker og poppere men egentlig aldri fått noe stort på dem. Helt sikkert fordi jeg ikke har brukt dem nok. Men fikk 2 pene Abbor på popper i dag ca 6-700g tenker jeg ,)

Ikke for å endre tema men har du noen formening om effekt/forskjell på frosker å vanlig poppere ? Tenker nå på om fisken å i dette tilfellet Abboren trigges noe mer av den ene eller den andre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake. :)

Jeg har testet litt mer nå, og begynner å få et inntrykk av at den typen frosk som er gummi og weedless kroker dårlig. Diverse andre kroker mye bedre. Men nei, det er ikke store fisker det er snakk om. Kvartkilos-abbor og kilosgjedder i de fleste tilfellene.

Berkley-frosken over og IMA Popkey er mine to beste poppere, uten tvil. Men gummifroskene ser kule ut og så er det gøy å pælme inn i vegetasjonen og se det hele eksplodere. Så det skal testes litt mer. Jeg har kuttet ned litt på gummibeina nå og skal prøve litt til for å se om det hjelper.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Erik ,)

Ja jeg skulle tru en frosk med 2 kroker hengende bak vil kroke bedre enn en frosk som har dem gjemt i kroppen.. 

Jeg bomma selv i dag med tilslag da Abboren var oppe å tok popperen min. Hadde glemt å stramme bremsen faktisk så da ble det dårlig med tilslag :P Men den var så aggressiv så den tok på neste kast.. I dag har det vert en utrolig bra dag for meg.. Ble 5 pene Abbor på langt over 500g å en halv fin Gjedde som kompis dro i land... Må si jeg fikk smaken på topp vanns fiske i dag. Synd jeg ikke dro dem på frosk så kunne jeg fulgt opp denne tråden uten å nevne popper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.8.2019 at 23.13, erik skrev:

For meg er overflatefiske typisk et fiske jeg driver med da det er for varmt og lyst for mer tradisjonelt fiske, og dermed blir størrelsen på fiskene deretter. Men som ved alt annet sommerlig fiske er det morgen og kveld som gjelder.

Jeg har prøvd meg 100 ganger på dette fisket å har bare plukket opp mini fisk :P men i helgen tok det helt av. Jeg har aldri fått 5 Abbor på over 500g på samme dag i dette vannet noen gang. Men i helgen sto dem i kø. Gøy å få Abbor på 500g + på dette fisket må jeg si :D

 

 

 

 

Endret av Bonavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.