Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til planlegging av fisketur til Vestvågøy


PzN
 Share

Recommended Posts

Hei, nordlendinger og tilflyttere! 

Jeg og min bror planlegger tur til Lofoten fra Ålesund neste sommer, og jeg håper noen snille sjeler her inne er villig til å dele noen tips med meg.

Hele mor-siden er opprinnelig fra Lofoten og morfar var fisker av yrke siden han ble tenåring. For rundt 50 år siden flyttet familien til Sandefjord hvor morfar etter hvert ble tømrer, men frem til for få år siden så dro de til Lofoten nesten hver eneste sommer. Det er som mamma sier; "Han kom til live igjen når han kom nordpå." 

Morfar gikk bort i fjor etter et langt liv, og mye fiske-kunnskap gikk bort med han. Heldigvis har onkel tatt på seg å renovere barndomshjemmet til morfar i Evjedalen, og det er nå snart beboelig igjen. Her tilbrakte jeg to flotte sommere og fikk være med morfar ut på "storhavet". Jeg har aldri sett en større skuffelse i en manns øyne når han måtte sette meg av på en holme fordi jeg var så forbanna sjøsyk :P

Men nok om det. Dette er utgangspunktet vårt; https://goo.gl/maps/jsyF2by4SEFgYdiJ9

Planen er å gå i fjell, ta et par netter i telt og fiske. Her er det ørret og sjøørret som er hovedmålet. Min bror er ingen fluefisker, men jeg tar med stanga om vær og vind skal tillate det. Men med andre ord så er det fiske fra land som er aktuelt.

Jeg håper at noen kan gi meg noen tips om fiskevann og plasser som kan være aktuelle for å fange sjøørret. Send gjerne en PM om du ikke vil dele ting på offentlig fora. 

Håper jeg hører fra dere :)  

Endret av PzN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.