Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Speedmaster BX-series 3-delt


jehembre
 Share

Recommended Posts

Noen som har disse stengene, og kunne tenkt seg å dele noen erfaringer mhp aksjon og om vektklassifiseringen stemmer sånn någenlunde??

Shimano Speedmaster BX 10' 14-40gram 3-delt

Shimano Speedmaster BX 11' 20-50 gram 3-delt

Har klådd litt på 11-fotern i butikk, men synes at den føles litt som en stiv flaggstang i forhold til en del andre stenger med samme vektklassifisering.

Har fra før av en 8' 3-14g og en 10' 7-21g av samme type.

På 8-fotern synes jeg vektklassifiseringa stemmer godt og jeg vil si aksjonen er 3/4 mot helaksjon. Behagelig og lite krevende stang. Kaster langt uten store anstrengelser til å være såpass kort.

10-fotern 7-21g føler jeg burde vært klassifisert mere 10-25g enn det den er. Aksjonen synes jeg er mere 1/4 til 1/2 aksjon. Raskt emne/toppaksjon som krever mere teknikk for å kaste langt. Men kaster meget langt når kasteteknikken sitter.

 

Byggekvaliteten på disse stengene er det ingen ting å utsette på. Lite jålete og godt gjennomtenkt/utført.

WEB_Image SpeedMaster BX Spin 300MH 10  14-40g 3-d shimano-speedmaster-bx-spin-1468596878.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.