Gå til innhold
Fiskersiden

Antares 650 ,tru hull transduser.


odinv
 Share

Recommended Posts

Hei , har ein Antares 650 , går med tanker om å montere true hull transdusere, og søker litt info om det, siden dette er ein båt som sikkert mange av trollerene har eller har hadt er det sikkert noen som sitter på god info, båten brukes  til havfiske og lakse trolling i sjøen, så transduservalg blir dær etter, har og investert i den nye Active Imaging 3-1 duseren til Lowrance, men rekkevidden til drøye 100 er litt knapp, så har i grunnen tenkt på true hull 50/200 ,ala B60 og eller B150 , har i dag LSS2 og P66 , Lss2 blir byttet for den nye AI 3-1 ,men så er det p66'n som eventuelt må vike plass for ein gjennomgående, er det foresten noen som vet hvor mange grader det er på skråget bak slik man får rett duser, er på jobb i nordsjøen for tiden så får ikke målt,men har god tid å panlegge............ om det blir aktuelt er planen gjennomgående på hver side og AI 3-1 på sb . Hva tenker dere godtfolk om dette. mvh meg

Endret av odinv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skroget har 12 graders vinkel der hvor svingeren bør monteres. Senter på mine gjennomgående er ca 30cm fra hekken og 15-20cm fra kjølen på min Antares 650. Jeg har B175H-W på ene siden av kjølen og B75H på den andre.

B175M er svingeren jeg anbefaler til bunnfiske og B175H-W til trolling. B75M kan væe et greit kompromiss som passer til begge fiskeformer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for desse opplysninger, ja ser av Airmar's "dekningskart" at dær er ein del forsjeller . Så det spørs om man ikke må finne eit godt kompromiss på dette, kom i grunn på ideen etter at eg mistenkte vannsamling i babord side under badeleideren, så skaffet luke og tok hull, mistenkte jo at det var likt som på styrbord, om enn ikke samme høgda,men men fint oppbevarings rom alikevel, samt at det egner seg for innmontering av både spylepumpe og duser.Tolker din montering til å bli i bakkant av tanken,mulig jeg tar feil.. men uansett mye uutnyttet plass og innestengte rom i desse båtene, men blir vel slik når den er sammensatt av forsjellige modeller. mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterer gjennomgående svingere bak tanken og gjør monteringen igjennom inspeksjonsluken. 

Svingeren må monteres så nært kjølen som mulig for at den skal være i vann ved alle hastigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.