Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske med sluk i Vorma?


Kontorstol
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg skal til Eidsvoll i helga, og har noen dager som kan brukes til det jeg vil, og da vil jeg selvfølgelig fiske. Jeg har en liten (5-15 g) og en normal stang (10-50 g), og ønsker å fiske med den vanlige slik at jeg kan nå lengre ut i elven. Er det noen som har erfaring med slukfiske i Vorma? Jeg vil gjerne ha flest mulig arter, og helst også matfisk med litt størrelse om det er realistisk. Jeg har ikke bil tilgjengelig, men kan gjerne gå et stykke for å komme til de gode områdene. Setter pris på alle svar. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vorma er generelt sett ikke så lett tilgjengelig mhp fiske fra land. Det er plasser i Eidsvoll sentrum (Sundet), men ellers er vel elva lettest tilgjengelig ved Minnesund og Svanfoss. Ved Minnesund er det vel bunnmeite med mark etter harr det mest vanlige. Samme metode brukes også ved Svanfoss. Begge steder kan man også få ørret, selv om de ikke er så vanlig å få. Slukfiske øker kanskje sjansene for ørret? Det er også stor gjedde i Vorma, og på de roligere partiene kan man også få pen abbor. Ved Svanfoss tas det også mye vederbuk og noe brasme og stam sommerstid, også store individer. Det samme kan man si om utløpet av Vorma i Glomma, ved Nes kirkeruiner. Der er det mye store gjedde og abbor, men der er laksefisk sjeldnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.