Gå til innhold
Fiskersiden

Elnissen
 Share

Recommended Posts

Hei. 

Vurderer å gå til innkjøp av et OK ekkolodd for bruk til sjø fiske 10-100m. Har funnet noen alternativer, men klarer ikke bestemme meg.  

Garmin striker plus 7sv til 3400,-

Gt-21 TM til ca 1500 eller 

Gt-23 Tm til ca 2900. 

Det andre alternativer er 

lowrance elite7 Ti2 med Aktiv imaging 3-1 til ca. 8000,-.

eller kjøpe bare enhenten med en svinger utenom. Tenker da på en. 

Lowrance HDI skimmer low/mid 50/200 400/800 til ca 2500.

Da vil det koste ca 7500-8000 totalt. 

Jeg trenger ikke Sideimage/sideVu eller kartplotter, men føler at ved bare litt ekstra penger så får man det med på kjøpet. Er også greit at det er en lett plotter/lodd å bruke da faren min skal bruke det og mindre innstillinger jo bedre. 

Takker for hjelpen i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, abbor skrev:

Jeg hadde gått for Elite Ti2 med HST-DFSBL eller 50/200 kHz HDI. Begge disse har samme 2D element, forskjellen er at HDI har DownScan. 

Takk for hjelpen. Det ende med at jeg fikk for lowrance med Hdi svingeren. Fikk et pakke tilbud på 6900,- og da var ikke valget vanskelig lengre. Nå er den i posten og håper den er fremme til helgen, slik at jeg får testet den ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Like før ferien var over fikk jeg ekkoloddet og svingeren. Fikk først feil svinger til sendt. Fikk Hdi 83-220 450-800 svingeren. 

Nå har jeg fått ny svinger til sendt, men er fortsatt ikke samme som jeg har bestilt. Har fått til sendt 003-8963-00 Hdi xdcr 50-200 / 450-200. Jeg skulle egentlig ha 000-12569-001 HDI Xsonic 50-200 / 450-800. 

Er det stor forskjell på disse svingeren og burde jeg klage på nytt at jeg har fått feil svinger? Er forskjellen kun hvor mange ledere det er til svingeren? Ser det er ca samme pris for begge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte med adapter i esken til Elite Ti2. Da orker jeg ikke lage mer oppstyr rundt dette. Nå gleder jeg meg bare til å få testet alt. Bare synd jeg kanskje må vente til neste sommer for å få brukt den. 

Kom på en annen ting som jeg lurer på? Det stod at Norges kartet skulle følge med Lowrance elite Ti2 7. Det var C-map kartet som skulle følge med. Kan jeg laste det ned eller må jeg ha et eget minnekort hvor det er forhåndsinstallert fra produsent?

Takker så mye for svaret forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en fordel å ha fått det oppsettet, mer versatilt ved skifte mellom ekkolodd og ekkoloddgiver.

Angående C-Map så har du begge variantene. Dvs både ferdige minnekort og tomme minnekort hvor innholdet må lastes ned. Brikken jeg fikk var fiks ferdig. Bare å putte den i Elite så ser du fort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.