Gå til innhold
Fiskersiden

Okuma ceymar xt cxt hvilken str.?


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi

Etter å ha kjøpt og testet ut okuma ceymar xt cxt 10 til mitt ferskvannsfiske og blitt mektig imponert vil jeg ha en slik til mitt sjøørret fiske også.

Str. 10 er en veldig liten snelle og jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med hvilken str. som passer best til sjøørret fiske.

Stanga den skal brukes på er en Shimano BeastMaster dx 270 m.

Hvilken str bør jeg kjøpe?

https://www.skittfiske.no/okuma/183021/okuma-ceymar-xt-cxt-25-haspelsnelle-med-ekstra-spole?gclid=CjwKCAjwg-DpBRBbEiwAEV1_-KmuGShVhBoEo8jq9Y4vZXUGajD2YgLKfPWM4a0keRkNtreNUqpseBoCFxYQAvD_BwE

 

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for innspillet men etter min erfaring med okuma ceymar xt cxt 10 lurer jeg fremdeles på om jeg bør kjøpe str. 25 eller 30.

Noen som har erfaring med størrelsene til okuma ceymar xt cxt?

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at str 10 er vesentlig mindre enn en Shimano str 1000 er jeg redd for at str 25 ikke vil tilsvare str 2500.

Jeg ser at str 35 har dobbelt så mye drakraft og mer sene inn på utvekslinga.

Er dette noe jeg bør vurdere til sjøørret fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2019 at 20.38, Adam90x skrev:

I have two OKUMA CEYMAR Baitfeeder 65 CMBF-365 and I won’t recommend it to anyone. It’s too many plastic parts in it. If I were u I would buy Daiwa Ninja 3000 or 4000.

 

Mange takk.

Er snellefestet i metall?

Jeg synes ikke noe om snellefester i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Okuma ceymar 25 er mer enn nok til sjøørreten vil ihvertfall jeg si, jeg bruker okuma ceymar cxt 25 til blant annet sø selv og er veldig fornøyd. I tillegg til et par multisnelle oppsett til gjedde har jeg også en okuma ceymar cxt 40 kombinert med et 30 - 100 g stang. Den bruker jeg til å målrettet fiske etter gjedde godt over meteren (samt lyr og torsk), så jeg syntes 40 blir litt overkill til sø altså. Jeg bruker også daiwa ninja 2500 og daiwa regal lt 2500, absolutt flotte sneller det og, mye snelle for pengene det og. Men når det gjelder okuma så har jeg brukt det i årevis og har hatt mye syke utras med de og de har fått mye juling, så de vet jeg takler det bra - selv om det jo er endel plastikk, men det er det jo i alle sneller nå til dags, de skal jo være så lette som mulig nå til dags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, altmuligfiskern skrev:

Okuma ceymar 25 er mer enn nok til sjøørreten vil ihvertfall jeg si, jeg bruker okuma ceymar cxt 25 til blant annet sø selv og er veldig fornøyd. I tillegg til et par multisnelle oppsett til gjedde har jeg også en okuma ceymar cxt 40 kombinert med et 30 - 100 g stang. Den bruker jeg til å målrettet fiske etter gjedde godt over meteren (samt lyr og torsk), så jeg syntes 40 blir litt overkill til sø altså. Jeg bruker også daiwa ninja 2500 og daiwa regal lt 2500, absolutt flotte sneller det og, mye snelle for pengene det og. Men når det gjelder okuma så har jeg brukt det i årevis og har hatt mye syke utras med de og de har fått mye juling, så de vet jeg takler det bra - selv om det jo er endel plastikk, men det er det jo i alle sneller nå til dags, de skal jo være så lette som mulig nå til dags. 

Tusen takk for hjelpa !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.