Gå til innhold
Fiskersiden

pilke rund horten området


 Share

Recommended Posts

Hei

Ikke forvent deg så altfor mye.

Hvittingen er det lite igjen av, og den du får er som regel små, 50g er ganske typisk.

sei er det også lite av nå på sommeren, jeg har prøvd mange ganger med et bra ekkolodd å finne den, men forgjeves, kun enkelte slengere.

Lyr kan du dog være heldig å få. Den liker seg i bratte skråninger, på alt fra 5 meter og ned til i alle fall 50 meter. Fisk tett inntil bergveggene, og fisk hele veien fra bunnen og opp til båtripa.

Jeg har merka av noen på et kart for deg, plasser der jeg har fått lyr.

https://kart.gulesider.no/m/JhWIW

Vær obs på løvøya, der er det en 50m militærsone ved land. (om du tar sjansen på å fiske der er opp til deg selv)

ytterst på nøttekrakken har jeg fått noen. Det er sikkert mulig å få de langs den nordre kanten innover også, men det er veldig vanskelige strømforhold der, og urein bunn, så du ender som regel opp med å sette fast.

Hvis du har en noenlunde båt så kan du gå innover til langøygrunnene (ellefsgrunn). Her er også mulighet for lyr nede i kanten på grunna. Her er kanskje den beste sjansen for sei også. Jeg har truffet på den her på våren i alle fall.

Makrell får du overalt. Området rundt østøya og ut til nøttekrakken og sørover vealøsflaket pleier å levere. Hvis det er sønnavind så er det greit å dorge langs østøya i le for vinden og innover til løvøysundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.