Gå til innhold
Fiskersiden

Lån for Kjøp av Fluestang


Fiskeriministeren
 Share

Recommended Posts

Heisann folkens.

Har i lang tid hatt et ønske om å investere i en skikkelig fluestang. Det går litt i "rykk og napp" hva jeg ser for meg, men tenker at G. Loomis NRX kan være et solid alternativ. Jeg liker at toppen på stanga er såpass lett, med god tyngdefordeling mot midten.

Denne typen utstyr er dessverre relativt kostbart og vil fort komme opp i en 15-20.000 kr med ekstrautstyr... Jeg har spart opp ca. 10 K selv, men tror jeg vil måtte låne resten av pengene for å dekke det inn.

Har noen anbefalinger å komme med når det gjelder lån, eller eventuell kjøpsfinansiering av fiskeutstyr? Har kikket litt rundt, men har ikke funnet noen fiskebutikker som tilbyr Klarna eller lignende. Alternativet er å ta opp et lån uten sikkerhet, men synes renta ligger litt for høyt til at det skal være verdt pengene.
 

Skjermbilde 2019-07-26 kl. 4.32.07 pm.png

Endret av Fiskeriministeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra observasjon :D. Jeg bruker Adblock, så jeg ser ingen annonser på sidene jeg besøker...Bør nok skru det av for å støtte Fiskersiden.

Var inne på Skittfiske tidligere, men kunne ikke se noe. Søkte nå i Google og fikk endelig denne siden opp: https://kundesenter.skittfiske.no/support/solutions/articles/17000063849-klarna-konto-og-klarna-delbetaling.

Jeg ser dessverre at Klarna har en varierende prismodell, hvor det koster ca. 10% rente for nedbetalinger med kort nedbetalingstid. Hvis jeg ikke betaler i tide vil de øke renten til 22%. Det er en god del dyrere enn jeg opprinnelig trodde.

Til sammenligning ser jeg at det vil koste omkring 12-13 prosent for et lån uten sikkerhet. Baserer dette på prisene til billigeforbrukslån.no, som hevder at snittrenten er på rundt 13%. "Catchen" er at min kredittverdighet ikke er den beste..eller snarere tvert i mot. 

Det å fiske etter finansiering er ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.