Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer med karpefiske?


Fiskeriministeren
 Share

Recommended Posts

Er på roadtrip i statene og har fått med meg at det er mye karpe innenlands her. Folk flest jeg snakker med her sier at de dreper fisken og kaster den ut i vannet, uten å bry seg mer om den...

Noen her som har fisket karpe, og eventuelt tilbredt den på en måte som gjør at det smaker godt? Fant denne videoen, som var til grei hjelp, men skulle gjerne hatt noen flere tips fra insidere på forumet.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2019 at 20.42, Fiskeriministeren skrev:

Er på roadtrip i statene og har fått med meg at det er mye karpe innenlands her. Folk flest jeg snakker med her sier at de dreper fisken og kaster den ut i vannet, uten å bry seg mer om den...

Noen her som har fisket karpe, og eventuelt tilbredt den på en måte som gjør at det smaker godt? Fant denne videoen, som var til grei hjelp, men skulle gjerne hatt noen flere tips fra insidere på forumet.


 

Kjøttet av ung fisk (2-3kg) fra rent vann har bra smak...

Filetere og ikke bruke bukken og rygg (kan være mye fett)

...og så steke som alle andre fisker (hive fisken i mel og så sprøsteke..det er bra..)...gjør man alt rett så kan det sikkert være positiv overraskelse for en som spiser havfisk)

...ellers finnes det mye innlands oppdrett  i Europa (Tyskland,Østerrike,Tsjekkia, Ungarn osv...langt tradisjon med oppdrett av slike matfisk...) 

Fisken hører ikke hjemme i US..derfor dreper de den sikkert...

(det samme i Europa egentlig men her er den i hundrevis av år...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.