Gå til innhold
Fiskersiden

Gå over til fluefiske


Nimbi
 Share

Recommended Posts

Hei!

Fisket etter ørret i innland i flere år med haspel. Har i sommer fått låne ei fluestang  og klart å få 1 ørret på den. Det var i et lite ferskvann. Veldig moro!

Vil gjerne fiske etter sjøørret og laks også. Men er ganske nybegynner med det enda, bare vært med en gang tidligere og fisket i lakseelv. Brukt lånt havstang og sluk da. Men vil gjerne prøve dette mer men usikker om jeg vil investere i fluefiskesett til bruk i elv og fra fjæra?

Eller om jeg bør kjøpe vanlig haspelstang til dette da jeg ikke har en egen per nå. Dorger av og til etter laks/sø fra båt. 

Er det større sjanse å få laks/sjøørret på flue? Eller er det bare desto mer moro når man klarer å få en fisk på fluestang kontra haspel?
Veldig usikker hvilket utstyr jeg skal kjøpe. I nærmeste lakseelv så er det vanlig å bruke haspel pga mye skog rundt. Men om jeg kjører 1 times tid så kommer jeg til bedre forhold i andre elver.

Til innland blir jeg nok å bruke haspel og den lånte fluestanga en stund til. Kanskje kjøpe egen etterhvert :)

Overbevis gjerne denne fiskedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.