Gå til innhold
Fiskersiden

CHIRP problem med Airmar TM150M


Sven Rune Andersen
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg har problemer med å aktivere CHIRP på min Lowrance Ti2 med Airmar TM150M svinger. Får bare feilmelding "kan ikke aktivere CHIRP ekkolodd frekvenser når structureScan er aktiver". Jeg har forsøkt å skru av structurescan, men det endrer ikke noe. Mener jeg har lest et sted at et annet medlem av gruppa hadde samme problem, men jeg finner ikke igjen tråden. Er det noen som vet hva feilen kan komme av?

IMG_1763.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tidligere sett eksempler på problemer pga elektrisk støy, så det kan være verdt å teste å koble Eliten mot et eget batteri for å se om problemet blir borte da. Jeg forutsetter at ekkoloddgiveren er gjenkjent med XID så den er automatisk valgt under Ekkolodd-Installasjon?

Slå av StructureScan i Interface-menyen, så forsvinner ikonet for StructureScan også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, erik said:

Vi har tidligere sett eksempler på problemer pga elektrisk støy, så det kan være verdt å teste å koble Eliten mot et eget batteri for å se om problemet blir borte da. Jeg forutsetter at ekkoloddgiveren er gjenkjent med XID så den er automatisk valgt under Ekkolodd-Installasjon?

Slå av StructureScan i Interface-menyen, så forsvinner ikonet for StructureScan også.

Takker for svar. Jeg har et eget batteri til Eliten som det ikke er koblet annet utstyr opp i mot og strucktureScan er deaktivert. Det eneste jeg ikke har kontrollert som du skriver ar at giveren er gjenkjent med XID. Er ny på detta, hvor kan jeg kontrollere om riktig giver er valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Taakeferd said:

XID'en finner giveren min, men den strukturescan alarmen får jeg også når eg prøver å sette på chirp

Ja da er vi to med samme problem og jeg er ganske sikker på at jeg har lest en tidligere tråd med samme tema. Så det betyr at du ikke har funnet løsning på problemet ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, erik said:

Det kan selvfølgelig være feil på hardvaren her, giver eller ekkolodd. Du har ikke tilfeldigvis tilgang på et annet ekkolodd du kan teste med?

Nei jeg har ikke det, men ekkoloddet fungerer med CHIRP på 3 in 1 giveren så mistenker at det er noe med Airmar svingeren. Har kontaktet selger og han sa som deg at jeg burde forsøke å slå av StrctureScan. Etter at jeg informerte om at det allerede var forsøkt ble det stille fra han. Jeg får kanskje forsøke å ta kontakt med han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.