Gå til innhold
Fiskersiden

Havabbor i Oslo området.


Testicular momentum
 Share

Recommended Posts

Hei, min første post på forumet!

Er en 32 åring som har slitt mye med rus igjennom 20 årene, men er i gang med utdannelse og har fått meg familie. Har virkelig fått øyet opp for fiske som en fin fredelig rekreasjonsaktivitet. Har bedrevet noe veldig sporadisk fiske oppe igjennom årene, men har nå bestemt meg for å dedikere meg.

Jeg tenker at jeg kan ha godt av å lære meg en spesifikk art som er tilgjengelig i mitt område. Da mener jeg å virkelig forstå den. Og syntes havabboren virker som en utrolig spennende kandidat.

Det jeg kunne trengt noen råd til, er hvordan jeg burde angripe problemet? Gitt at jeg kun har tilgang på lett til medium sluk/haspel utstyr for øyeblikket, men meste av infoen jeg finner dreier seg om flueutstyr. Noe jeg ikke kan ta meg råd til før neste sesong.

Alle råd velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna artikeln handlar ju just om flugfiske, men det finns en hel del matnyttig generell information där också tycker jag. :)

Men annars så brukar tidig morgon vara bäst, närmaste kontakt jag haft med havsabborre är på turer från ca 04.00-08.00, vid fiske i inre Oslofjorden

http://www.govannet.no/etter-havabbor-med-flue-how-to-guide/

Finns en film med Runar Kabbe också, handlar också om fluga men finns en hel del information om när, var hur där också.

https://www.settern.se/flugfiske-c-118_34_50/havabbor-pa-flue-p-1220.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, erik skrev:

Velkommen til forumet!

Frekk som jeg er henviser jeg til min egen artikkel:

http://teamcolibri.blogspot.com/2012/04/havabbor-i-indre-oslofjord.html

Ah nice! En hel del matnyttigt där Erik.. Blir nog någon sväng med kajaken under hösten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo bra info, kanskje jeg skal sjekk ut nakholmen som det står om i artikkelen. Går desverre ikke rutebåt ut dit så fryktelig tidlig på morgenen, men må testes alikevell.  Jøss, en hel film om det må jo være bra for å komme i gang.

Om jeg tolker artikkelen din riktig erik, så liker de sluker/wobblere  som er signifikant mindre en seg selv? Var nede i Kristiansand for et par uker siden, hvor jeg fikk små sjøørret på digre wobblere, som gjedda gjerne gjør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, resultatet etter første forsøk.

Lørdag morgen, i buktene på Gressholmen. Er det mulig?

DSC_1329.thumb.JPG.555ac394083ef839c035df995112d8c8.JPG

Lurer på hva artsfiskerene som driver microfiske syntes om dette, var på storestanga 16-54 gram kastevekt  og 6500 multisnelle.:lol:

DSC_1322.thumb.JPG.8d5a16b0ce47e02fb4a0b4f3c9021f12.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Testicular momentum
Snål formattering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.