Gå til innhold
Fiskersiden

Stor torsk fra land i Øygarden


Gjeddekenneth
 Share

Recommended Posts

Jeg og to kamerater var en tur i Nordra Straumsundet ute i Øygarden. Vi tok med telt og ble over natta.

5F5ACBE8-B14B-47F0-8861-153A37625454.jpeg

Den første dagen fikk vi mye fisk i form av makrell, lyr og pale men ikke noe stort og som alltid når vi er ute er det største fisk som gjelder. Taperne skylder vinneren noen kroner, eller spanter en øl på den lokale puben :D

C50368EB-FA46-4339-B8AA-ADC029148D5A.thumb.jpeg.da4d82cb1497da342c6c77ff78f9bac8.jpeg

(Fint å våkne opp til dette)

Det var ikke før dagen derpå og klokka var 13.15 at det smalt på noe stort med et bra utras, og vi forstod at det kom til å bli en bra kamp for å få dette opp på land. Det satte seg fast en rekke ganger på vei opp, det kunne ihvertfall kjennes sånn ut, og til å begynne med så trodde jeg det var en kveite vi hadde med å gjøre. Brukte fast 70 gram Lawson Atlantic Salmon stang med hjemmelaget to-kroks paternoster agnet med makrell, og den stanga tåler veldig mye belastning :blink:

Etter et kvarters tid fikk vi se kjempetorsken og jeg spurte han ene kameraten min om han kunne gå ned å lande den for meg men da fikk jeg til svar at det turte han ikke :oSå jeg fortet meg ned til vannskorpa, fikk hånda under gjellelokket på den og fikk løfta den opp på et mer trygt platå. Da jeg veide den så stoppet vekta på 12,6 kilo og dette er ny PB for min del fra land. Usikker på om dette er vanlige fangster der ute, kanskje noen som vet noe? En morsom opplevelse uansett, fisken ble renset og tatt med hjem i fryseren. Det som er sprøtt er at det sikkert svømmer dobbelt så store torsker der nede, og Øygarden er en av mine favorittplasser å fiske på når jeg drar ut. Bare synd dette ikke skjedde dagen før da veddemålet gjaldt, kompisen fikk en makrell på 780 gram som det største da, men da gikk det mest i kastesluk og ikke agn som denne torsken tok på :)

18041003-ECF0-405A-890B-C8C14F435523.jpeg

21824AB5-84BD-44AF-AAD8-F9E387AE4A13.jpeg

F4595EBE-0CED-452D-BCE5-8048A8150950.jpeg

 

Endret av Gjeddekenneth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.