Gå til innhold
Fiskersiden

Vet du om ett fint sted i norges land og fiske ørret ?


Heiberg
 Share

Recommended Posts

Som tittelen sier, vet du om ett fint sted i det vakre landet vårt å fiske ørret ? 

 

Litt av bakgrunnen, jeg og samboeren min satt en kveld og diskuterte og fant ut at vi spontant skulle ta noen dager på fjellet (eller ett annet fint sted) og fiske litt siden vi ikke har rukket noe særlig med ferie i år. 

Vi har en liten malamute gutt så vi kan ikke gå flere mil da dette blir hans første tur, vi har vært flere turer i Oppdal og hatt supre opplevelser der, største problemet der er tilgjengeligheten på båt, jeg ønsker gjerne tilgang til en båt eller alternativt fine vann og fiske fra land. 

Vi har en båt selv vi alternativt kan ta med men linderen er jo ikke veldig egnet i små fjellvann.. (eller lovlig)

Vi er åpne for og leie en hytte dersom det er lov med hund, men vi har planlagt og forberedt teltet :) 

Vi planlegger og være borte 2-4 dager avhengig av vær og omstendigheter, hvor i Norge det er spiller liten rolle. 

 

(vi fisker ikke med flue) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er utrolig flott innover i femundsmarka (nasjonalpark). Et lite google søk ga meg denne bloggposten som var inspirerende:

https://www.tursiden.net/2015/07/et-beist-og-variert-fiske-nord-i-femundsmarka/

Virker også lett å få digre gjedder helt oppe i Rogen mot svenskegrensa, men det er nok litt langt å gå. Fikk en på 4 og en på 7 kilo på et kvarters fiske, men det var kanskje bare flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.