Gå til innhold
Fiskersiden

Fersk Fluefisker Ørsta


HalvorH
 Share

Recommended Posts

Heisann jeg er egentlig fra sørlandet men har bor i Ørsta mens jeg går på folkehøyskole, så at Ørsta elva var stengt på dems facebook side som var veldig leit siden jeg nylig fikk meg fluestand, er det noen andre plasser som er lett å komme til med buss hvor jeg kunne fisket med flue (Stangen er en 7wt) og jeg er ganske fersk så vet ikke om jeg eventuelt kunne fisket ørret med den kanskje og? Alt av tips settes pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

7-er stang fungerer helt fint til ørret. Jeg har alltid med en sånn litt tyngre stang på fjellturer i tilfelle dårlig vær og vind. Men sjøørret er absolutt verdt å tenke på der du er. Jeg tik en kikk på gule sider, og det er sjøørretland på begge sidene av fjorden som du fint når med sykkel. Av fluer så er det ikke så  mye du trenger til dette fisket egentlig. Sjøørret som er på matjakt er slett ikke så kresen som mange tror. noen rekeimitasjoner funker bra, og noen "wollybuggere" (som du gjerne kan lage sjøl) funker utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

7-er stang fungerer helt fint til ørret. Jeg har alltid med en sånn litt tyngre stang på fjellturer i tilfelle dårlig vær og vind. Men sjøørret er absolutt verdt å tenke på der du er. Jeg tik en kikk på gule sider, og det er sjøørretland på begge sidene av fjorden som du fint når med sykkel. Av fluer så er det ikke så  mye du trenger til dette fisket egentlig. Sjøørret som er på matjakt er slett ikke så kresen som mange tror. noen rekeimitasjoner funker bra, og noen "wollybuggere" (som du gjerne kan lage sjøl) funker utmerket.

Hei har ikke sykkel men kan fint gå, så at bak meieriet var det fint å langrundt har bestilt en reke og noen streamere så skal prøve meg frem når de kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.