Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiskestang til poden?


Rubjo
 Share

Recommended Posts

Poden fyller 9, og samtidig har husholdningen blitt forøket med en stk båt takket være det som må være verdens beste fiskekompis som rett og slett gav meg en båt, og pusset den opp for meg! (han er medlem her).

Dermed trenger poden ei lett havfiskestang å holde på med mens fattern forteller teite pappavitser, maser om hvordan det går på skolen, og vekslevis godsnakker med og skjeller ut motoren!


Til snelle tenker jeg at Ambassadør 6500 snella han har brukt sammen med ei 6-12lb stang når vi har vært på havet siden han var 5,er like greit for han å fortsette med. Men at han får seg ei stang som takkler hakket tyngre utsyr i enden?


Vi snakker da typisk fjordfiske etter hva som helst, men støa er nå en gang rett innafor ei kveitegrunne, i Sør Troms, så vi kan ryke på hva som helst!"

Samtidg må det ikke være så tungt at det blir tungt for han om dere skjønner hva jeg mener! Men fyren er en stabeis, så litt motstand tåler han. Og så kan vi jo ha den lette 6-12 stanga på lur i en tube i båten om det skorter på kreftene ettervert!


Budsjett: Billig er godt nok.





 

Endret av Rubjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

til poden på 9 ville eg gått for 

en vesentlig kortere stang enn 6 fot. 

Isfiskestenger for gjedde er det eg går for.  

Ca 4 fot stenger opp til 80 gram kastevekt er fine for desse små. 

Vår har gått i arv mellom ungane, og dei er strålande fornøgde med «kraftfiskestanga»

Ikkje koster dei mykje heller. 

Mvh

Jan Petter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.