Gå til innhold
Fiskersiden

Lakke wobbler hvilken type lakk/farge er best?


Afre
 Share

Recommended Posts

Som et lite vinterprosjekt hadde jeg tenkt å prøve meg på litt lakkering av wobbler. Det vil wobblere funnet i tilbudskasser fortrinnsvis. Som første prosjekt ut tenkte jeg å lage en wobbler  med fargemønster insperert av denne sluken. Men da med slike prikker over det hele på svart bakgrunn

shopping?q=tbn:ANd9GcRqAIcaE8Gv4zzWc-4-s

Så det jeg lurer på er hvilken type(kjemi) lakk er best å bruke. Bør jeg også slipe/matte ned før lakking eller kan jeg lakke rett på eksterende farge. Jeg har ikke gjort noe slikt før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har alltid bare enten pusset de lett med fint papir eller vaska de med rødsprit før lakkering.

Av lakk bruker jeg neglelakken til fruen eller den sjokk oransje fargen de bruker til å merke på asfalten før veiarbeid.

Av klarlakk har jeg alltid brukt klar neglelakk. Dette har fungert glimrende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. De slukene så jo riktig fine ut. Så jeg får stikke innom hvis jeg går forbi en Nille butikk og se om de har noe neglelakk. Oransje har også virket bra for meg etter ørret som er på gytevandring om høsten. Har gjort gode fangster med kombinasjonen helsvart med oransje hale. Bomber og Strike Pro har den varianten. Så jeg tror faktisk jeg lager to varianter en med røde prikker og en med oransje prikker, på hvit bakgrunn. Slik som på sluken i første post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.