Gå til innhold
Fiskersiden

Wobbler!


Rubjo
 Share

Recommended Posts

Var utpå i går med "Baathen" (er jeg ikke kreativ med navngiving dere? Navn som "Storbåten" og "Ranaen" var allerede optatt i den støa). 
Siden toppfart i lett medvind ligger på 4,5 knop, 4.9 om jeg presser motorien til den eksploderer, og det er 3.5Nm  ut til der jeg fant fisken sist, noe som tar en times å gå ut til. Så tenkte jeg at jeg kunne like godt dorge meg utover. 

Har prøvd dette med gummi shads før, uten særlig suksess. Så trua var dårlig. Her måtte det tenkes nytt!

Tok derfor turen innom Gapahuken heri Harstad, og kjøpte inn en sånn der rådyr Rapala X-RAP magnum med dykkedybde ned til 30 fot. Wobbler altså!

2041278076_WEB_ImageRapalaX-RapMagnum16cm30FT-1498513101.jpg.8dd8419e0bc8dcc2b2b7b46ae424f4b1.jpg

Tanken var å prøve seg på kveite, siden jeg fikk ei lita i samme omårdet på svenskpilk i vinter

IMG_20190311_115824.thumb.jpg.a0aaaf89dd21e1be5f1fe6d53f89461c.jpg

Han på Gapahuken nevnte nu sånn i forbifarta at jeg måtte regne med at stabbseien også var intresert!
Ikke meg i mot. Jeg liker sei. 

Så kom meg i båten, og putret utover i sånn ca 3,5 knop. Med den hengende 30 meter bak. 2 minutts gange fra blåsa, nøkke det til i stanga, og denne kom opp!

IMG_20190920_130709.thumb.jpg.9d96f86324cfd184ebbf918378bf3665.jpg


Durte videre utover og fisket litt med svenskpilk på grunna mi. Men fikk bare småsei. Kjedelig. 

Men satt der og tenkte på den seien. Prøve mer!
Så etter en time der ute, bar det innover igjen, med wobblern på slep!

Og på tur inn fylte jeg den kassa med fin stabasei på en times tid. Så dette må jeg lære mer om. Mest med tanke på kveite. 
Men storsei er også gøy!

Noen som kan gi meg noen tips. Wobblere jeg kan skaffe meg osv!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.