Gå til innhold
Fiskersiden

Pimp my boat!


Rubjo
 Share

Recommended Posts

Har denne her. 

69436123_489101605204712_4972954615550050304_n.thumb.jpg.30382ceb3ca662ef4a4369ee5b4ecd1b.jpg

Den skal for så lite penger som mulig, gjøres så fiskevennlig som mulig til våren. 
Planen er å kjøpe inn litt utsyr her og der i løpet av vinteren. Slik at det ligger klart til montering etter vinteren. 

Har ingenting, bortsett fra et enklet ekkolodd som fungerer greit, sånn bortsett fra at nå står giveren på ei trelist som er festet til båten med ei skrutvinge....

Alle tips , ideer og gode råd mottas med takk, men husk at det står dårlig til med penger så alt må gjøres så billig som mulig :-D

Båten er forøvrig pussa opp utvendig, men vi tar det innvendige til våren. 

Bruksområder:

Rett ned fiske med stang
dorging
Muligens setting av vad.
ec. 

Ønsker også å lagre enkelte ting ombord når den ligger på svai.

 

IMG_20190906_131242.thumb.jpg.6a226d3b02f36541543f41a5114a2064.jpg

 

 


 

Endret av Rubjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis du skal dorge, så er det jo ganske kjekt med en form for stangholder slik at du får hendene fri. 

Økonomiversjonen av dette kan være å la bakenden på stengene Hvile på en bakre midttofta mot en kloss, i et rør eller kanskje bare hull i tofta. Og så må du ha noe på ripa som stengene kan hvile mot.

Men før du går løs på dette ville jeg vurdert avstanden fra sitteposisjonen bak. Det er veldig greit å kunne nå stengene fra sittende posisjon og ikke måtte reise seg for å få tak i dem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i alle fall lært meg at skal jeg dorge med store 16 cm wobblere må den stangholderen tåle litt. Den jeg i all år har brukt fra Biltema, knakk på første dorgetur.....

Grei ide du har der. Milig jeg lager meg en utstyrskasse mellom bakertse tofte og benken bak. Da kan jeg bruke den til sete med en rorkultforlenger. til å styre med. Båten har ingen lagringsplass, så jeg trenger unasett en litten kasse til ting og tang.



Får se på det.






 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Aurejeger skrev:

Jeg har kjøpt disse til bruk på kanoen. 

Jeg liker å sette et personlig preg på ting.

Det er jo en smakssak.

https://www.ebay.com/itm/Punisher-Skull-Airbrush-Reusable-Stencil-Spray-Paint-Template-Art-Free-Shipping-/113775004327?skus=Size:8,5"x11" = (216x303)mm&varId=413933172224

Den siste skuta mi kjøpte jeg navnemerker

til. Men det var ganske dyrt, så er man på budsjett, gjør nok en sprittusj samme nytten ...A456B737-F206-4CF6-8493-85A74F6E4807.thumb.jpeg.be5d813055be7a71d8d969157018c441.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. navnet på båten min er "Baathen", da kompisen allerede hadde tatt navnet "Ranaen", og siden han også allerede hadde en større båt til pynt i Støa pga av mangel på tid som går undert navnet "Storbåten" så fikke det bli "Baathen"....tror ikke jeg gidder å tusje det på. Får se til våren når den skal får seg et lag bengalakk og bunnsmøring til. Ble ikke tid til mer enn ett strøk av hver før det ble kladere i været....men vi fikkd en på havet så vi får fiska til høststormene kommer....
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aurejeger skrev:

Jeg har kjøpt disse til bruk på kanoen. 

Jeg liker å sette et personlig preg på ting.

Det er jo en smakssak.

https://www.ebay.com/itm/Punisher-Skull-Airbrush-Reusable-Stencil-Spray-Paint-Template-Art-Free-Shipping-/113775004327?skus=Size:8,5"x11" = (216x303)mm&varId=413933172224

Siden både jeg og fiskekompois Jørn er int.ops veteraner, skal man ikke se bort fra at en sånn kommer på :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Rubjo skrev:

Siden både jeg og fiskekompois Jørn er int.ops veteraner, skal man ikke se bort fra at en sånn kommer på :-D

 

Isåfall er det hyggelig å "møte" en kollega.

Jeg har det merket på det meste fra båt til kano og ubacs genser og capser.

Endret av Aurejeger
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Aurejeger skrev:

Isåfall er det hyggelig å "møte" en kollega.

Jeg har det merket på det meste fra båt til kano og ubacs genser og capser.

Det er litt sånn etter min tid det der. Siste turen min ut var i 2000. Så har egentlig ikke noe forhold til det sånt sett, men ser at de yngre gutta bruker det mye. 

 

Endret av Rubjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For å si det som inspektør Closseau ville sagt det, "You must have a pimp to pimp the boat".

Hyggelig med båt, Du bor jo i et fantastisk område med et hav av muligheter.

Jeg lagde  stangholdre for en kamerat en gang på en båt i den størrelsen. Den enkle løsningen ble å lage de på en vanlig lasteholder for bil, slik at hele systemet kunne taes vekk på en enkel måte, Dette fungerte veldig bra, og ble ganske så solid. I tilegg til at holderne kunne flyttes etter behov. Noe å tenke på? Du får slike holdere for noen få hundrelapper, hvis ikke noen du kjenner har noen liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.9.2019 at 9.42, cannonbang skrev:

Hei

For å si det som inspektør Closseau ville sagt det, "You must have a pimp to pimp the boat".

Hyggelig med båt, Du bor jo i et fantastisk område med et hav av muligheter.

Jeg lagde  stangholdre for en kamerat en gang på en båt i den størrelsen. Den enkle løsningen ble å lage de på en vanlig lasteholder for bil, slik at hele systemet kunne taes vekk på en enkel måte, Dette fungerte veldig bra, og ble ganske så solid. I tilegg til at holderne kunne flyttes etter behov. Noe å tenke på? Du får slike holdere for noen få hundrelapper, hvis ikke noen du kjenner har noen liggende.

Jeg har et par, som aldri er i bruk :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.