Gå til innhold
Fiskersiden

SØ høstfiske innerst i Drammensfjorden


Trygve Brox
 Share

Recommended Posts

Hei!

Er helt ny på dette, men har forsiktig begynt å teste SØ-fiske med sluk/bombarda. Så langt uten hell, eller så mye som et napp ;)

Har forsøkt å lese meg opp og har fått det for meg at Gilhus-odden, Engersand og holmen burde være bra steder, og at det sent på høsten/vinter er lette sluker på grundt vann som gjelder, gjerne morgen/ettermiddag.

Stemmer dette, og har noen ytterligere tips å bidra med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, 

Var ikke mange svar du hadde fått gitt. Kan ikke annet enn å bekrefte at stedene du nevner bør være bra. Har du mulighet til å dra ut til Sande så er vel sjansene enda større for å treffe på fisken vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

Ville kikka litt på plasser lenger ut i fjorden også. Har fiska en del på plasser utafor Svelvikstrømmen. Det er det tett mellom gode plasser på begge sider av fjorden og store muligheter for å få en ørret eller to. Men nå på vinteren er innafor størmmen absolutt bra. Råder deg til å sette ut tynn fisk, som det kan være en del på tida. Ha med tang så går det som oftest lett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.