Gå til innhold
Fiskersiden

fluefiske etter laks om natten


max_fishing
 Share

Recommended Posts

Regner med at du mener fiske i den delen av natta som er mørk. Og hvor bra nattfiske/mørkefiske etter laks er varierer visst fra elv til elv og også steder i elva. Generelt er det vel slik at nattfiske er best på grunnere områder og når elva er forholdsvis eller helt klar (dvs ikke grumsete vann). Men her er det sikkert masse faktorer som spiller inn som jeg håper andre også har tanker om.

I teorien skal man bruke svær svart flue fisket høyt i vannet slik at den gir god siluett mot himmelen. Tanken er vel at jo lettere det er for laksen å se flua i mørket - jo bedre er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattfiske med flue er generelt bedre en dagfiske etter laks, untakene er som andre har nevnt sterkt farget elv. Når det gjelder juni og stor klar elv er det vanskelig å avgjør om nattfiske er bedre en dag, det kommer nok an på lokale forhold. Men juni og august er definitivt tid for nattfiske.

Har flere ganger kroket laks i bekmørket, men nå er jeg også ivrig nattfisker. Men uansett: den som dypper snøret både dag og natt har flest muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helgeB:

nattfiske etter laks fungere ikke i alle elver heller. selv har jeg fisket etter laks om natten i 3 år og ikke hatt kjenning før nå. dagfiske er nok generellt sett mye bedre vil nå jeg si.

men har hørt at i trøndelag og andre steder drives det et utstrakt fiske etter laks på natten som ofte er bedre enn dagfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har fået laks om natten både i Gaula, i juni på Støren, Og i liten flomelv i Sør Norge, i august/september.

Generelt brugt større fluer end i dagslys.

Ex. Sunray var. med en del flash synes jeg fungerer fint.

Skitt fiske

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.