Gå til innhold
Fiskersiden

Høstfiske etter Abbor og Lake.


Rælingspoden
 Share

Recommended Posts

Abbortur i september
Målet var å komme i kontakt med stor-abboren.
Tidlig september prøvde jeg meg på forskjellige vann i Enebakk på jakt etter grov abbor. etter en del turer kunne jeg notere meg en fin borre! utrolig gøy på lett utstyr:)

Stanga jeg bruker er en Fox Rage terminator Jig N twitch 3-14 g

 

CA985CA2-4159-4575-B9A7-710BBBABE0EC.thumb.jpeg.e6397289b5bc95b5eeb35d9f987e4668.jpeg75349F11-5DF2-4903-93F1-D2DEE9ECAAE7.thumb.jpeg.a6353ebd99e54495a1e50ee29b0d7296.jpeg

 

Første turen etter lake

Nå som vi er i slutten av oktober pleier jeg å bevege meg over på lakefiske. 
jeg fisker fra land, ut i relativ heftig strøm så det gjelder å ha stenger som kan denge ut et 100g lodd kroket med makrell-fillet. 
Det er stille fra 19:00 frem til 21, men da begynner det og skje ting! 
etter mye pumping og sveiving så kommer det opp en fin lake! Som jeg vil anslå til godt over kiloen. Knallstart på lakesesongen! 52D476DC-3CB5-45E7-8043-9FCA8E82D7CD.thumb.jpeg.39befdbb0337962b309e2f7329c501cd.jpeg

 

Endret av Rælingspoden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, piscator skrev:

gratulerer med fine fisker. Den laken ser vel ut som å være godt over to kilo også. Kanskje nærmere tre? Og flott abbor. De fins, men det er ikke bare å gå ut og hente de, som du selv er inne på. 

Takker og bukker B) måtte jobbe litt for abboren ja. Noen turer så beit ikke abboren i det hele tatt. Synd jeg jeg ikke hadde vekt, det var en veldig fin lake. Bruker store sirkel kroker, så den svømte fint avgårde igjen og vokser seg større:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...
Den 31.1.2020 at 1.58, staalel5 skrev:

var abboren over kiloen? ser stor ut.

Hadde dessverre ikke vekt på den heller :o jeg tør ikke anslå noe, men hvis noen vil prøve seg så er det bare å kjøre på. 
den ga i hvertfall en solid fight:thumbsup:Snella feis godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.