Gå til innhold
Fiskersiden

Hvem lager capser og t-skjorter med trykk?


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi.

Jeg har lagt merke til at mange fiskeklubber og foreninger har fått lagd seg capser, luer, gensere og t-skjorter med eget trykk.

Aurejeger Kommandoen vil også inn i disse rekker.

Hvordan er kvaliteten på slikt trykk?

Tåler det vask ol.?

Hvor har dere bestilt fra?

Logoen det er snakk om ser slik ut:

 

AJKfs.jpg.92bd3341df1a519123d50db50268b4b3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke folk i Arendal http://profilsenteret.no dog råder jeg deg å få noen flinke folk til å jobbe med logoen. Mye som ikke stemmer . Som tidligere yrkesmilitær råder jeg deg å ikke bruke død hodeskall i sentrum og ved å bruke betegnelse kommando , med mindre at du har en gruppe med hjernedøde som du har kommando over ;) . Dårlig karma...

 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er logoen til Aurejeger Kommandoen slik den alltid har sett ut.

Den er akkurat slik den skal være og alt stemmer.

Som tidligere yrkesmilitær fra int. ops. mener jeg denne logoen og navnet er helt innafor.

Def. av kommando er forøvrig ikke å kommandere over noen, men en mindre gruppe soldater trent for spesielle oppgaver.

commando
/kəˈmɑːndəʊ/
noun
  1. a soldier specially trained for carrying out raids.
    Fra wikipedia:
    A commando is a soldier or operative of an elite light infantry or special operations force often specializing in amphibious landings, parachuting or abseiling. ... In other languages, commando and kommando denote a "command", including the sense of a military or an elite special operations unit.
Endret av Aurejeger
Def. av kommando
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt caps og luer fra hatstore, bra kvalitet men langt fra gratis. Gensere, jakker og flytedresser er kjøpt ymse steder og så levert Focus Print på Hønefoss for trykk. Kvaliteten på begge deler har vært upåklagelig. Hatstore broderer, og trykket fra Focus på hettegenseren min er godt som nytt to år etter og utallige vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, erik skrev:

Vi har kjøpt caps og luer fra hatstore, bra kvalitet men langt fra gratis. Gensere, jakker og flytedresser er kjøpt ymse steder og så levert Focus Print på Hønefoss for trykk. Kvaliteten på begge deler har vært upåklagelig. Hatstore broderer, og trykket fra Focus på hettegenseren min er godt som nytt to år etter og utallige vask. 

Hjertelig takk Erik.

Og takk for svar på pm.

Da googler jeg meg frem til det og satser på suksess.

Bedre å betale noe mer og få noe som er av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat her er nok det lurt, trykk som flasser av er kjipere enn å ikke ha noe tretkk i det hele tatt. :). En stor fordel med Focus er at de trykker også på eldre klær du har fra før, og på klær du har kjøpt andre steder. Forøvrig er trykkeren hos Focus ivrig sportsfisker, hils Terje fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp.

Jeg skal ikke ha mange av hver, bare noen få capser, t-skjorter og gensere.

Jeg har også tenkt på noen velcro patch'er, men de må broderes og de firmaene jeg har vært i kontakt med mener at logoen er for komplisert til å brodere, så jeg har fått laget noen fra et firma i California med kun navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.11.2019 at 8.37, erik skrev:

Akkurat her er nok det lurt, trykk som flasser av er kjipere enn å ikke ha noe tretkk i det hele tatt. :). En stor fordel med Focus er at de trykker også på eldre klær du har fra før, og på klær du har kjøpt andre steder. Forøvrig er trykkeren hos Focus ivrig sportsfisker, hils Terje fra meg.

Det har du helt rett i Erik.  Det kjipeste, langt kjipere enn ingen trykk er trykk som flasser og blir stygt og ødelagt av vask og bruk.

Jeg kommer tilbake med bilde av resultatet når jeg får ordna det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Litt gammel tråd, men kanskje aktuelt fortsatt? Man får veldig ofte det man betaler for og det er mange måter å overføre trykk på.

capser o.l er best med broderi, men dette begrenser noe i forhold til størrelse og detaljer på capsen. Det er langt mer holdbart en mye annet. Her er det ganske stor forskjell på maskinene som brukes og det speiles i hvor stort og hvilken plassering på caps man kan få.

for tshirts og annen tekstil er det en stor forskjell på billig trykk og dyrt trykk. Det man som oftes merker forskjellen på er at de billige fort mister farger eller løsner fra tøyet. I tillegg blir trykket «hardt» slik at man kjenner at det sitter utenpå tøyet. I dyrere trykk vil du besten ikke kunne kjenne forskjell om du stryker over trykket. Denne form for trykk er langt mer holdbart og har en finere finish. Jeg vil anbefale å styre unna det billigste og heller få trykk du er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fiskenoob skrev:

Litt gammel tråd, men kanskje aktuelt fortsatt? Man får veldig ofte det man betaler for og det er mange måter å overføre trykk på.

capser o.l er best med broderi, men dette begrenser noe i forhold til størrelse og detaljer på capsen. Det er langt mer holdbart en mye annet. Her er det ganske stor forskjell på maskinene som brukes og det speiles i hvor stort og hvilken plassering på caps man kan få.

for tshirts og annen tekstil er det en stor forskjell på billig trykk og dyrt trykk. Det man som oftes merker forskjellen på er at de billige fort mister farger eller løsner fra tøyet. I tillegg blir trykket «hardt» slik at man kjenner at det sitter utenpå tøyet. I dyrere trykk vil du besten ikke kunne kjenne forskjell om du stryker over trykket. Denne form for trykk er langt mer holdbart og har en finere finish. Jeg vil anbefale å styre unna det billigste og heller få trykk du er fornøyd med.

Jeg takker for alt av innspill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.