Gå til innhold
Fiskersiden

Garnjævel - hva feiler det folk?


Lady Knurr
 Share

Recommended Posts

Joda, mens man står der og fisker og aner fred og ingen fare, kommer plutselig en båt mot meg. Jeg signaliserer at jeg har to snører i vannet, det ene langt ute. Fyren ser meg, og svinger mot der jeg står. Jeg hoier og ber ham ta hensyn, men hva gjør han? Slipper ut garn RETT foran meg og kjører på. :-O Jeg sneller opp fort som fy.IMG_20191213_142654.thumb.jpg.916d7ce2b1ac4a4d358d6eecdc896e7e.jpg

Pilene viser hvor snører mitt går. Fikk heldigvis dratt opp før han kjørte i det. 

Var så sinna at det holdt på å klikke for meg. Heldigvis ga han seg til slutt og flyttet garnet da jeg demonstrativt begynte å filme ham. 

Hva pokker feiler det folk? Og hva kan man gjøre med slik oppførsel? Sto selvsagt og drømte om å fiske opp garnet og herpe det, ond som jeg er ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lady Knurr skrev:

Joda, mens man står der og fisker og aner fred og ingen fare, kommer plutselig en båt mot meg. Jeg signaliserer at jeg har to snører i vannet, det ene langt ute. Fyren ser meg, og svinger mot der jeg står. Jeg hoier og ber ham ta hensyn, men hva gjør han? Slipper ut garn RETT foran meg og kjører på. :-O Jeg sneller opp fort som fy.IMG_20191213_142654.thumb.jpg.916d7ce2b1ac4a4d358d6eecdc896e7e.jpg

Pilene viser hvor snører mitt går. Fikk heldigvis dratt opp før han kjørte i det. 

Var så sinna at det holdt på å klikke for meg. Heldigvis ga han seg til slutt og flyttet garnet da jeg demonstrativt begynte å filme ham. 

Hva pokker feiler det folk? Og hva kan man gjøre med slik oppførsel? Sto selvsagt og drømte om å fiske opp garnet og herpe det, ond som jeg er ... 

Enkelte folk er bare egoistiske og hjernedøde.

Personlig oppfordrer jeg til vold.

Grov vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aurejeger skrev:

Enkelte folk er bare egoistiske og hjernedøde.

Personlig oppfordrer jeg til vold.

Grov vold.

Skal ikke nekte for at jeg hektet på det tyngste søkket jeg har og vurderte å fiske av ham luen. Men var usikker på om det ville vært feil av meg å kaste. Godt å høre at jeg er så klok som jeg trodde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har opplevd liknende ting. Dette er jo spesielt et utfordring når man fisker statisk. Husker en gang jeg fisket karpe, og det kom en fyr og begynte å kaste med sluk der tacklene mine lå. Jeg forsøkte å rope til ham, men ble ignorert, og det gikk som det måtte gå; han fanget opp en av senene mine. Da ble jeg så forbanna at jeg gjorde ekstra hardt tilslag med det resultatet at jeg røsket stanga til vedkommende ut av hendene hans, og uti vannet. Nå fulgte stanga med når jeg sveivet inn, og vedkommende fikk tilbake utstyret, men jeg ga ham en overhøvling fordi han ikke hadde reagert på advarslene. Det er utrolig mange som ikke evner å lese en situasjon. Et godt råd er å holde god avstand til hverandre, og ikke minst; kommunisere, slik at man unngår å være til sjenanse for hverandre. Det er mer en plass nok til alle; vi må ikke sette oss oppå andre. Og vi må akseptere at førstemann til mølla er et gjeldende prinsipp.

Samtidig er det naturligvis et dilemma dersom noen gir seg til og okkuperer den samme plassen i flere døgn. Dette gjelder nok særlig under karpefiske. Man kan forstå at de som bruker mye tid på oppforing og etablering av plasser ønsker å høste gevinstene av dette. Samtidig sier vel loven om allemannsrett at vi egentlig ikke har rett til å være (å telte) på den samme plassen mer enn to døgn om gangen. I praksis brukes sunn fornuft i forhold til denne regelen, men det kan altså tenkes situasjoner der man muligens burde følge lovverket mer presist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.