Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske med barn - forslag til vann nå?


erik
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger litt inspirasjon/ input. Målet er isfiske til helgen, med et par barn som følge, gjerne blandet med skøytelek og god sjangs for fisk. Om fisken er stor eller ei spiller ingen rolle, art er heller ikke viktig, men kort avstand fra bil til fiskeplass er et poeng. Vi er rimelig mobile, men kjøreavstand fra Oslo innenfor en time er fint. Betaler gladelig fiskekort, veiavgift etc. Vi var på Ulsrudtjern sist helg, artig nok men vi trenger litt variasjon. Jeg vurderte Lysern, men med dagens isstatus utgår det med små barn på lasset.

 

Gode forslag?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du kjenner de mest lokale vannene? 
 

Dæli - garantert småabbor, neppe abbor over 100 g. Smågjedde sannsynlig. 
Stovi - masse smågjedde. Storabbort finnes («jeg» (les bror med mitt utstyr) har tatt en på 1,25. 
Burud - greit med småabbor. Neppe abbor over 150. Ørret på isen ikke helt uvanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, erik skrev:

Joda, har vært på alle de. Storabbor i Stovi er dessverre en historisk begivenhet, våre østeuropeiske gjester ar tømt det vannet for alt over 200g.

:(

 

Eller så har du jo vannene i Asker og videre utover. Fra mine konkurransedager husker jeg dem som generelt rimelig kleine, med Semsvann på bunn. Men Gjellum var Ok med sjanse for abbor i brukbar str og en god del smågjedde. Jeg har til og med sett ørret på rundt 2 kg fra det vannet, men det må nok regnes som en lotto-gevinst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjellum var kanskje ikke så dumt. Vi har vært der på sommeren før, meitet diverse karpefisk. Takk for tips, nettopp slik inspirasjon jeg søkte etter.

Ang Stovi så tok jeg med jolla opp der et par ganger mens jeg hadde den, og tauet opp både garn og liner i prosessen. På isen har jeg fjernet diverse ståsnører (med levende agnfisk forøvrig). Som regel har diverse ølbokser og annen emballasje fra østblokken havnet i samme søppelpose. Triste greier, for vannet er ellers en liten perle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.