Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske & kustmete runt bergen


Henrik Bauduin
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Ølgylt skrev:

Fine hyser. Sikkert ikke dumt å komme seg litt ut mot havet 

Ja fyttitusen det är fint därute. Kom tom en en stor turbåt med en mängd fiskare och la sig 80m utanför oss.. 

la filéerna från koljan i aluminium folie rätt på elden vi hade därute efter fångst, lite citron och smör, den slanka dieten kan jag leva med.

Det är lite kelp inne mot kanterna, även om du kan fiska fint ändå.. men när 10kg hälleflundran sitter, då är jag orolig för kanten där, ormehilleren i jämförelse är mycket mer förlåtande, iallfall om man fiskar på riktig plats där. 

Angånde chanserna att få steinbit tror jag tyvärr de är minimala, jag har lite lösa dyker rykten att gå på, det är snack om Herdla.. rödspätta borde då, det har jag fått en gång förr på sotra. Liten tass. 

Vet vad mer man eventuellt kan komma bort i därute, kanske noen torsk. Njuter av lyrens frånvaro just nu på våren. Vi kallar dom ”Bruno” och jag tycker generellt lyr är en plåga även om det självklart har ett visst litet matvärde. Ingen favorit för min del alls. 

 

Lysing är den svåraste och mest ultimata arten från land har omkring. Sker ju inte ofta. Har lite nytt Intel om en plass som levererar från båt, dock in reach från land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.3.2020 at 19.30, Henrik Bauduin skrev:

Ship ahoi! Nu har jag jag vart ute på tur igen, denna gång med stor succe, eller ja först verkade det inte så ljust, drog till vanliga plassen vid asköy bro, dock var den sydvind som var meldt mycket mer mer sydväst om inte väst, jag satte mig istället på bussen mot hordviksneset.. hade sett ut en lovande plass att fiska på där, visade sig vara någon typ av halvt övergiven fiskarstuga. Nådde ned mot 80-90 meter här och efter några mindre Lange & brosme så blev det tyngre. Riktigt tungt. 

Blev aldrig vägd, men ett sted 11-13kg är min gissning. Hissig kamp, tänkte nästan lysing ett tag. En fin plats sanna min ord, null bottenproblem. Det var bara att filea & packa ihop. 

65533162-6CD9-48C6-949F-878BDD1E4E75.jpeg

699936D4-7E66-4F5C-BD72-20BF3763413D.jpeg

1997E77F-EF68-495C-941A-A78B662D640E.jpeg

689C2D7A-386F-4CE9-BD6D-3C4032E0DCFF.jpeg

9A694193-BBC6-4D3E-99ED-6BCDFF92DA94.jpeg

Hei! Leser innleggene dine med stor interesse. Flotte fangster og spennende fiskeplasser du oppdager. Angående denne fiskeplassen? Er det ikke inne på området til Rolls Royce-fabrikken der ute på Hordvik? Kunne tenke meg å teste den. Er det åpent for fri ferdsel og fiske? Beste hilsen Rolf Enger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Den 27.3.2020 at 0.26, Noen skrev:

Hei! Leser innleggene dine med stor interesse. Flotte fangster og spennende fiskeplasser du oppdager. Angående denne fiskeplassen? Er det ikke inne på området til Rolls Royce-fabrikken der ute på Hordvik? Kunne tenke meg å teste den. Er det åpent for fri ferdsel og fiske? Beste hilsen Rolf Enger

 

Hyggligt att möta dig på bussen Rolf- blev det någon fisk den dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skepp ohoj go’ vänner! Nu har jag vart ute och decimerat vesthavets fiskpopulation yttterligare. 

 

Brottsplatserna har i det senaste varit sotra, jag kommer att editera ut bakgrunden på de flesta bilderna för att unngå ett för hört tryck mot de lokala kveiteppopulationerna 

 

har lagt 5 pass på sotra med surfen de senaste 2 veckorna, tillslut kom mer än brukbart väder. 

 

Det ligger mycket tid & planering (och promenad) bakom dessa fångster. jag (och mina närmaste för den delen) har spisat väldigt gott på sista tiden. Nästan all lyr går tillbaka är värt att nämnas. 

 

Jag saknar fortsatt rödspätta & steinbit 

 

största kveiten vägde 13kg, nr 2 80cm. 

Torsken var mycket tunn & vägde ändå 10,1 kg. Vill inte veta hur mkt den vägt i rätt kondis. Rar fight. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt liker vi å se. Flotte fangster.

43 minutter siden, Henrik Bauduin skrev:

Innan någon begynner å ironisera sig över min maskering på bilderna vill jag minna Om att jag vart ute konstant i finvädret på sista och hade vart helt svidd i ansiktet om det inte hade varit för noggran protektion. Mina händer ser ut som de tillhör en hemlös. 

æyh!  snyter du oss for moroa?

1 time siden, Henrik Bauduin skrev:

 

 

Det ligger mycket tid & planering (och promenad) bakom dessa fångster. jag (och mina närmaste för den delen) har spisat väldigt gott på sista tiden. Nästan all lyr går tillbaka är värt att nämnas. 

 

 

Godt at du får uttelling for planlegging og promedering. 

 

Den kveiteschnitzelen så god ut

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.4.2020 at 22.27, Henrik Bauduin skrev:

Skepp ohoj go’ vänner! Nu har jag vart ute och decimerat vesthavets fiskpopulation yttterligare. 

 

Brottsplatserna har i det senaste varit sotra, jag kommer att editera ut bakgrunden på de flesta bilderna för att unngå ett för hört tryck mot de lokala kveiteppopulationerna 

 

har lagt 5 pass på sotra med surfen de senaste 2 veckorna, tillslut kom mer än brukbart väder. 

 

Det ligger mycket tid & planering (och promenad) bakom dessa fångster. jag (och mina närmaste för den delen) har spisat väldigt gott på sista tiden. Nästan all lyr går tillbaka är värt att nämnas. 

 

Jag saknar fortsatt rödspätta & steinbit 

 

största kveiten vägde 13kg, nr 2 80cm. 

Torsken var mycket tunn & vägde ändå 10,1 kg. Vill inte veta hur mkt den vägt i rätt kondis. Rar fight. 

Gratulerer med fantastisk fin fangst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel Løvheim skrev:

Heisann folkens!

Jeg tenker meg en tur i morgen tidlig.

Venter fremdeles på min første fisk på kystmeite metoden.

Turen går enten til Sotra for å jakte hyse, torsk og andre fine matfisker, eller så går turen til Hordvik område.

Hvis noen vil joine er det bare å gi beskjed!

Daniel

Lycka till Daniel- nu är inte den lättaste tiden. Jag lade 8 timmar på sotra igår med en ok torsk & en pb bläcksprut som enda resultat att visa upp. 

5A591A77-899C-48F1-93DF-2A958FE319D6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Henrik Bauduin skrev:

Lycka till Daniel- nu är inte den lättaste tiden. Jag lade 8 timmar på sotra igår med en ok torsk & en pb bläcksprut som enda resultat att visa upp. 

5A591A77-899C-48F1-93DF-2A958FE319D6.jpeg

Takk for det Henrik! 

Det ble hvertfall fangst på deg, haha.

Nydelig blekksprut!

Det var vanskeligere enn jeg så for meg dette kystmeite fiske. Men belønningen blir vell verdt det når det løsner :-)

rapport kommer om det blir noe å skrive hjemmom, vist ikke blir det nok en tur igjen til helgen.

 

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Alright folkens- jag återvänder snart till vestlandet för att transportera eran julemat och fiska upp alla era fiskar. Förvänta en full force med rapporter här på fiskersiden. Stor eloge till Ölgylt  & lady knurr som håller scenen levande! Hivar upp några bilder från sommarens fiske på sötvatten i Sverige sålänge. 

A500ED1D-B5F0-4833-8A6A-26020830582C.jpeg

8673CC32-7779-40C6-9FEC-230446F5CF15.jpeg

C204BAA7-BCC4-41B0-87E2-C42D73F0C5EB.jpeg

5C323EB0-FA58-4A1B-A2F3-3563DABDC58C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.10.2020 at 11.26, Henrik Bauduin skrev:

Alright folkens- jag återvänder snart till vestlandet för att transportera eran julemat och fiska upp alla era fiskar. 

Hold your horses, boy!

Du kan ikke "fiske opp alle våre fisker" før jeg kan dra til Vestkysten for å fiske ved hytta. Vi må jo ha en viss handelsbalanse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at du returnerer til de syv fjell med omegn. Tenker det blir litt mer fres på rapportskrivingen da. Det har vært virkelig skumle tendenser i det siste: mer aktivitet på Oslo- og Østlandet-forumene enn her inne. Ouch.

Du er hjertelig velkommen til å fiske alle våre krabber, sypiker, lyr, hvitting og småtorsk. Generøse som vi er, spanderer vi en del langer og noen brosmer også. Resten kun etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

En nydelig tråd @Henrik Bauduin!!

Som fersk kysmeiter (og fisker) er det virkelig GULL å finne sånne tråder som det her! :) Tusen takk!

Jeg ser det er lenge siden sist du postet, men gi gjerne en lyd om du fortsatt er ute å kystmeiter i området! 

Jeg har allerede notert meg noen nye steder takket være denne tråden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den karen kom seg rundt. Noen av de plassene han dro burde man ha fullt rappelleringsutstyr for.

Sist jeg hørte fra han var han på vei ut i den store verden, Men før eller siden vil han nok komme frem til at det ikke finnes bedre sted i verden enn vestlandet, og komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ølgylt skrev:

Sist jeg hørte fra han var han på vei ut i den store verden, Men før eller siden vil han nok komme frem til at det ikke finnes bedre sted i verden enn vestlandet, og komme tilbake.

Det er veldig fristende å antyde at denne preferansen for Vestlandet trolig må komme av at du tråkket dine barnsben i Drammen. Men jeg lar være, jeg er jo en høflig fyr … 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TT skrev:

Det er veldig fristende å antyde at denne preferansen for Vestlandet trolig må komme av at du tråkket dine barnsben i Drammen. Men jeg lar være, jeg er jo en høflig fyr … 

Det at jeg har sett mange av perlene østlandet, og for den saks skyld Sørlandet, Nord og midt Norge og Svalbard, har å by på, gjør vurderingen min mer kvalifisert, og med at opplevelsen av landskapet er ytterst subjektiv, kan jeg like godt gå ut fra at det er min vurdering som er den riktige, og dermed hevde svært så bombastisk.

Forøvrig var det ungdomsbein langs øvre del av Drammensvassdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.