Gå til innhold
Fiskersiden

Boating app - sonarchart upload


klimekkk
 Share

Recommended Posts

Hei,
I dag det var den første fiske tur med ny leketøy (HDS Live). Ekkolodd ble koblet med Boating app på tablet og den samlet mye dypde data fra SonarChart Live. Problemet er at jeg kan se  det kun på den tablet. Da jeg sjekket appen på mobil ser jeg kun markorer fra dagens tur, ikke oppdaterte sonar chart data. Jeg trodde at det skal være tilgjengelig på alle mobile enheter som er pålegget på min Navionics konto (til å med ChartViewer på PC) men nei, det ser ut at data er lagret kun på tablet og ikke på Navionics sin server. Klarer ikke å finne "upload" knappen i appen. På Navionics sin side finner jeg kun info om hvordan å lagre det på Navionics aktive kort. Er det mulig å laste opp data til Navionics? Team Colibri - dere er sikkert eksperter i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard i appen er at dine Sonarcharts Live data lastes opp til Navionics sin server når nettbrett/ mobil kommer på WIFI igjen. (Dette for å spare deg for kontinuerlig datatrafikk over mobilnettet.) Du kan endre dette i innstillingene, men selv åpner jeg bare appen vel hjemme etter endt tur, så fikser appen selv opplastningen.

Selve SC Live «loggen» ligger bare på enheten den ble tatt opp med. Synkroniseringen til andre enheter på samme Navionics-bruker gjelder så vidt jeg vet waypoints, spor og ruter. Har du logget i ferskvann vil Sonarcharts-laget hos Navionics oppdateres, og det kan synkroniseres ut på alle dine enheter. Men er loggen i saltvann oppdateres ikke Sonarcharts med dybder, bare POI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg lest om (til og med på Team Colibri bloggen), men alt innlegg var noen år gammel, så lurte jeg om det skjedde noe forandringer i det siste. 
Det er snakk om saltvann, så data blir ikke oppgradert på Navionics sin kart. Sikkert livechart data ligger i en mappe på tablet. Er det mulig å kopiere filer fra tablet til feks mobil som en backup?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har skjedd her siden siste jeg skrev om funksjonaliteten er at det nå er tvungen pålogging for funksjonalitet både i app og nettside hos Navionics, for å sikre synkronisering på tvers av (mobile) enheter. Ellers er det lite nytt her.

Hvis du har Android så kan du hente ut filene, og så gjenstår det å se om de er "kodet" mot den enheten, der må du bare prøve. På IOS har jeg ikke klart å finne ut av om filene er tilgjengelig noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Det fungerer greit med å kopiere data fra tablet til mobil telefon (Android). Jeg hadde kopiert alt fra følgende mapper: 
 \Navionics\BoatingHD\tiles\res\Processed

\Navionics\BoatingHD\tiles\lsc

\Navionics\BoatingHD\tiles\PlotterLink\Subscriptions

\Tablet\Navionics\BoatingHD\tiles\PlotterLink

Er litt usikkert om det er alle 4 mapper som må kopieres, da jeg gjorde det med en gang, men resultat er at nå alt SonarChart Live data er tilgjengelig også på mobilen.
Fint å ha backup i tilfelle noe skjer med tablet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.