Gå til innhold
Fiskersiden

Kaldt saltvannsakvarie


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Foreløpig så går det 3 små svartkutling, 1 tangsnelle (ja den lever ennå, og har nettop flytta opp i hovedkaret), 1 bergnebb (en veldig stressa kar). Samt det var en liten 5-6 sm lang Liten Kantnål som jeg fanga med håv idag, men det ser ut som den forsvant (i pumpa eller no)

Ellers så er det en del reker, 3-4 strandkrabber, 3-4 eremittkreps og en haug med pungreker (som mat)..... og 2 sjøstjerner.

Har planer å få 3-4 sandkutlinger og, og mest sans bytte ut den bergnebben som går i karet nå med en noe mindre (under 10 cm)samt å få oppi ett par med gressgylt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du må huske på om du skal ha saltvannsfisk er at de han en lavere trivlsetemperatur enn det du klarer å holde i f.eks en stue, og dermed MÅ vannet kjøles ned¨på ett vis. (vannet mitt hadde 24-25 grader før jeg koblet til kjøleren !!)

Nei, målet er vel å få fisken til å trives og ta til seg føde, noe alle allerede gjør med untak av bergnebben (som bare har vært i karet i ca 8 timer). Ellers så er det veldig viktig å ikke ha for mange fisk oppi samtidig, så det blir nok litt prøving og feiling etterhvert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt ett par nye bilder nå ikveld.

Det blir litt mye bilder nå i begynnelsen, men det er vel noen som er interreserte[?]

13072004224341V9x7wCy1aB2f.jpg?89

Ett nytt bilde av anemonene, hvor alle viser seg fra sin beste side

13072004224341C88qv9jU7G61.jpg?28

Den ene av 2 sjøstjerner

130720042243417H1HknO3ewhF.jpg?29

Tangsnelle (syngnathus typhe) bedre kjent som Tore Tang(snelle) tar seg en velfortjent hvil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleren er en Azoo Chiller 1/6hk.

Akvariet skiller seg fra et vanlig tropisk saltvannsakvarie med at jeg har kjøler på det, og det at jeg (foreløpig) ikke kjører en skummer på det for å bli kvitt avfallsstoffene.

De små flatfiskene er litt vanskelige å få tak i, men skulle jeg få tak i flere så havner de på bunnen i karet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ligget ligget litt lavt med oppdateringer på akvariet i det siste av den enkle grunn at noe gikk skeis :-( Kjøleren min som har som funksjon å holde vannet nede på en akseptabel temperatur (18grader) tok kvelden mens jeg levde herrens glade dager på østlandet og fisket. Og dermed en stund etter at jeg kom hjem igjen og vannet nådde en temp på over 30 dager tok all fisk kvelden....

Så det er med sorg i stemmen jeg bryter nyheten : Tore Tang(snelle) er desverre avgått med døden....

Ellers så skal jeg snart få rota meg til å få tatt noen bilder av det STORE akvariet på hotell Maritim til dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.