Gå til innhold
Fiskersiden

Lowrance Structurescan og Airmar


Steinbiten
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal kjøpe min første båt, og jeg tenker å kjøpe med Lowrance HDS Live og Airmar TM185M. Vil denne giveren la meg få utnytte alle funksjonene med HDS Live, slik som structurescan, sidescan og downscan? Må jeg ha en Lowrance Totalscan for å få disse funksjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Steinbiten skrev:

Hei,

Jeg skal kjøpe min første båt, og jeg tenker å kjøpe med Lowrance HDS Live og Airmar TM185M. Vil denne giveren la meg få utnytte alle funksjonene med HDS Live, slik som structurescan, sidescan og downscan? Må jeg ha en Lowrance Totalscan for å få disse funksjonene?

Hei

Nei den vil ikke gi Structurescan ,sidescan og downscan . 

 

Endret av zapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar zapp! Vet ikke om jeg ble klok på denne. Ser at både svart og blå 9-polet kontakt støtter både Chirp og Active Imaging. Bruker Chirp begge inngangene, ellet bare en? Hvis d et er det siste så er vel svaret at det går med både Airmar TM185M (Chirp) på den ene, og Totalscan/Active Imaging på den andre inngangen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Steinbiten skrev:

Takk for svar zapp! Vet ikke om jeg ble klok på denne. Ser at både svart og blå 9-polet kontakt støtter både Chirp og Active Imaging. Bruker Chirp begge inngangene, ellet bare en? Hvis d et er det siste så er vel svaret at det går med både Airmar TM185M (Chirp) på den ene, og Totalscan/Active Imaging på den andre inngangen..?

Hei 

Det er riktig, Tm 185 M på en inngang , total scan på den andre inngang 

g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg litt uening med abbor/ Vidar. (Joda, det hender.)

Jeg foretrekker LSS-2 (som gir samme DownScan/ SideScan som Totalscan) over AI i saltvann. Best er SS 3D, men særlig DownScan fra AI synes jeg fungerer dårligere i saltvann enn de eldre LSS-2/ TotalScan, og for bunnkomposisjon på litt dypere vann er det netopp DownScan man trenger.

I ferskvann fungerer AI godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.