Gå til innhold
Fiskersiden

Vindfang


TT
 Share

Recommended Posts

Enkelte her inne vil hevde at det ikke går an å snakke om mislykkede fisketurer, men min spontane tur til Bygdøy i kveld kun utstyrt med fluestang, begynner nok å ligne ...

Jeg visste at det blåste hunder og katter, men hadde håp om å finne le. Starta innerst ved sjøbadet. Ingen le å spore. I Paradisbukta gikk bølgene meterhøye. Forsøkte ikke her. Lengst øst på Huk, der det svinger inn igjen mot sentrum, klarte jeg å få vinden i ryggen (takket være den rød-grønne regjeringen i 2005). Her fikk jeg lempet ut noen kast, men fisking vil jeg ikke kalle det ...

Der inne venter sofaen ....6A230D27-AEE5-4F2E-BC9A-895FF5799190.thumb.jpeg.419685b7e7f7ec7a3bb7f5eddfee6c27.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo følge opp med litt folkeopplysning:

Den strandtomta som utgjør den nordøstlige delen av friområdet Huk, ble altså kjøpt opp av regjeringen Stoltenberg i 2005, omtrent et minutt etter at de hadde inntatt regjeringskontorene. Prisen var 30. mill.https://www.aftenposten.no/norge/i/7l9bV/blar-opp-30-mill-for-luksustomt

Jeg mener å huske at selve huset ble solgt en tid senere for samme prisen, så således fikk "folket" stranden om lag gratis. (google kan sikkert svare på dette).

Bygdøy ligger godt inne i sonen der det fortiden er totalforbud for alt sjøfiske. https://www.budstikka.no/natur-og-miljoe/fiskeforbud-fra-1-januar/557330!/

Anadrom laksefisk ligger ikke til fiskerimyndighetenes forvaltningsansvar, så "totalforbudet" gjelder ikke disse. Skal du fiske i forbudssonen, må du altså fiske etter sjøørret.  En plikt til å rette fisket mot en spesiell art kan jo gi interessante tolkninger, men uten å ha grunna særlig på dette, vil jeg anta at surfblyet til @Ølgylt neppe kan kalles "sjøørretfiske" ...  

Og BAN, man kunne definitivt fryse ihjæl på Huk i går, men det ville bli uten frostskader. Jeg tror det var 7 varmegrader. I det hele tatt er det lite som minner om vinter i Tigerstaden for tiden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.