Gå til innhold
Fiskersiden

Prey light jigger til pilking?


Bruvik
 Share

Recommended Posts

Hei, har sett litt på prey light jigger 6,5 fot med 260/150gr jig/cast.

Lurer på om noen har erfaring med denne og om den håndterer pilking med pilker på 250 gram, litt bråere bevegelser enn jigging altså.

Lurer også på hvilke snelle jeg bør putte på stangen også, skal tåle pilker opp mot 250 gram.

 

Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en light jigger 90-150. Den tar hva det skulle være, men jeg prøver å holde meg mellom 100-150 gr på pilkene som nok er idealvekt for min stang. Ønsker du å bruke tyngre pilker er det jo bare å gå for en light jigger med tyngre pilkevekt. Sykt bra stenger med vanvittig ryggrad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ErikR skrev:

Har selv en light jigger 90-150. Den tar hva det skulle være, men jeg prøver å holde meg mellom 100-150 gr på pilkene som nok er idealvekt for min stang. Ønsker du å bruke tyngre pilker er det jo bare å gå for en light jigger med tyngre pilkevekt. Sykt bra stenger med vanvittig ryggrad! 

Okei, så den tåler det som står oppgitt som jig weight til pilking også?

tenker neste invistering blir denne stangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kastevekt 90 og pilkevekt på 150 på min. Er nok ikke ideelt med 3-400 grams pilker. Men den tåler selvsagt å pilke med oppgitt jigg/pilkevekt. Men pass på at krokene ikke er for tykke og grove, litt verre sette solid tilslag med en lightjigger kontra en kraftigere havstang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.