Gå til innhold
Fiskersiden

Todagers fisketur til Langesund


Atle Høidalen
 Share

Recommended Posts

8 timer siden, Lady Knurr skrev:

Wow, det var litt av en lange! 

Har ikke hørt uttrykket "hattifnattrigg" før (selv om jeg har laget flere slike), digget det! :thumbsup:

Takk! De selger ferdige Hattifnatttakkler på Campelen på bryggen i Bergen. De vi brukte kommer derfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Taakeferd skrev:

Tøft. Litt uheldig med været, men 20 kilos lange er alltid kjekt :)

Takk! Om vi var uheldige med været kan nok diskuteres, spørs mer om vi fikk som fortjent på denne tiden av året. Men fin tur ble det uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Flott lange dere fikk. Litt synd med været, men det har jo vært mye dårlig vær i vinter med vind og regn.

Det var vel kabskje dere jeg så sør for mølen etsted da jeg kjørte hjem fra jobb på torsdag. Det var en båt utpå der, jeg så den da jeg passerte Søndersrød.

Lady k, hvis du skal på sommerhytta i larvik til sommeren, og har lyst på en tur ut i langesundsbukta, så bor jeg her og har båt og båtplass rett nedenfor. Kan ikke love tur til ti-graderen dog, men langesund-helgeroa -nevlunghavn oglitt utover går fint.

Send pm i så fall med tlf nr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cannonbang skrev:

Hei

Flott lange dere fikk. Litt synd med været, men det har jo vært mye dårlig vær i vinter med vind og regn.

Det var vel kabskje dere jeg så sør for mølen etsted da jeg kjørte hjem fra jobb på torsdag. Det var en båt utpå der, jeg så den da jeg passerte Søndersrød.

Lady k, hvis du skal på sommerhytta i larvik til sommeren, og har lyst på en tur ut i langesundsbukta, så bor jeg her og har båt og båtplass rett nedenfor. Kan ikke love tur til ti-graderen dog, men langesund-helgeroa -nevlunghavn oglitt utover går fint.

Send pm i så fall med tlf nr

Hei! Det kan nok fort stemme det, vi lå en stund ved Finsbåen og trakk også litt innpå grunnere områder utenfor Mølen, dette var da rundt 13.00-15.00 eller så tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok dere ja, jeg stussa litt over at det var en båt med vindskjerm på denne årstida. var vel litt før kl 3. Jeg bor i tveidalen rett på andre sida av fjorden

Prøvde finsbåene et par ganger i fjor sommer, men eneste resultatet ble en svarthå.

Fikk et par fine sø inne ved mølen da, og endel fin sei inne ved Håøya tilig på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, cannonbang skrev:

Lady k, hvis du skal på sommerhytta i larvik til sommeren, og har lyst på en tur ut i langesundsbukta, så bor jeg her og har båt og båtplass rett nedenfor. Kan ikke love tur til ti-graderen dog, men langesund-helgeroa -nevlunghavn oglitt utover går fint.

Send pm i så fall med tlf nr

Det hadde vært veldig gøy, tusen takk! Blir garantert Kjerringviktur til sommeren, det blir nok en helt annerledes opplevelse å være der nå som jeg er hekta på fiske. I fjor sommer var jeg så vidt begynt å interessere meg for mikrofiske, galskapen hadde ikke tatt meg ennå. 

Sender deg en PM når jeg vet hvilke uker det blir. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig

Det er ca 45 min å kjøre fra kjerringvik til helgeroa.

Her er noen bilde av båten min

 

 

DSCN0065.thumb.JPG.ac2bf416b1470a73ff83f51177eefaeb.JPG

ved kai i horten

DSCN0095.thumb.JPG.dfc9b9cb5c6c18efd38b948acc7a86ae.JPG

noenogtjue knop

DSCN0191.thumb.JPG.f890e813ccbdd502df56f5202f2c70db.JPG

greit ekkolodd har jeg også, her med sild på

DSCN0188.thumb.JPG.b8363f1421544dca5b129f5e3f85ab68.JPG

her er de kommet opp i båten

Det ville vært usedvanlig hyggelig med en tur eller to

Utover her omkring https://kart.gulesider.no/m/sapUX

 

 

 

 

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cannonbang skrev:

Det ville vært usedvanlig hyggelig med en tur eller to

Tja, hvem vet? Kanskje jeg er en tante Sofie i ladyklær eller du en ridder Blåskjegg i kanonhylse. 

Men det ser digg ut, eg e selvfølgelig gem!

 

@Atle Høidalen Beklager kupping av tråden din, vi skal skjerpe oss. Men det var jo du som inspirerte dette ypperlige tiltaket av blåhylsen, så gi deg selv en klapp på skulderen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, erik skrev:

Kudos for passelig dose galskap @Atle Høidalen

Før eller siden må en av disse havturene dine klaffe med været også. :D

Kan hende jeg hiver meg med på neste tur, men jeg holder meg nok nærmere land og tester SØ og sei.

Nei, da må vi på dypet, hehe! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lukter det et mini FS-treff, nesten som i gamle dager. Dette liker vi. :)

Da gjenstår det å finne en dato, og ofre passende ting til værgudene så vi får gjort noe annet enn å sitte på land. All erfaring tyder på at Atle IKKE er den som skal stå for kommunikasjonen med værgudene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært gøy med et felles fisketreff! Men å dra en kolonne med småbåter ut til fiskeplassene ved 10-graderen er nok ikke så lurt, verken med tanke på sikkerhet eller avsløring av gode fiskeplasser. Noen få hemmeligheter må man få lov å ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.