Gå til innhold
Fiskersiden

Ekkolodd


pilken2
 Share

Recommended Posts

Hei

holder på å starte opp et lowrance elite ti2, får ikke til å kalibrere skjermen, jeg får opp firkanten som skall trøkkes på men det skjer ingen ting.

Ekkoloddet låser seg. Og jeg må ta strømmen for å komme ut av kalibreringsmodus.

jeg har tatt restart av loddet med å holde inne someknappene når jeg starter opp , men det hjalp ikke, er det noen som har forslag til tiltak som kan hjelpe ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pilken2 skrev:

Hei

holder på å starte opp et lowrance elite ti2, får ikke til å kalibrere skjermen, jeg får opp firkanten som skall trøkkes på men det skjer ingen ting.

Ekkoloddet låser seg. Og jeg må ta strømmen for å komme ut av kalibreringsmodus.

jeg har tatt restart av loddet med å holde inne someknappene når jeg starter opp , men det hjalp ikke, er det noen som har forslag til tiltak som kan hjelpe ?

 

Er minus ledningen jordet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en velkjent problemstilling på 1. generasjons touchskjermer. Disse baserer seg på statisk elektrisitet fra deg for å «kjenne» hvor du trykker. Hvis jordingen av enheten da er svakere enn jordingen av deg, blir du skjermens jord og touch fungerer ikke. Et annet triks er å sette batteriet på gulvet.
 

Dette er sjelden noe problem i båten, der løser det seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.