Gå til innhold
Fiskersiden

Snelle til Shimano Vengeance Surf BXK 225G


Wintersmith
 Share

Recommended Posts

Kommer jo litt an på hva dine behov er. Når man har en surfstang så kan det jo være like greit å ha en snelle med en såkalt 'baitrunner' funksjon. Da kan man fiske etter skater og havål i tillegg ;) DAM Quick SLS 570 FS er en fin snelle til dette fisket :) Ellers har man jo også flere gode alternativer hos DAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding. Ikke så lett når erfaring fra tidligere begrenser seg til Di2 elektriske sykkel-gir og Juksamaskin. Jeg slet med å finne  DAM Quick SLS 570 FS i norge, ser Magasinet forhandler merket, men var ikke mange variantene der. Noen som kan peke meg i riktig retting?

Google har også hevet seg rundt og tilpasset seg de nye behovene mine, de viser nå Shimano Ultegra XSD 14000 i tillegg quicken. Hvordan stacker denne opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quicken har eksistert i temmelig mange år, så du kan trygt regne med at det finnes gode alternativer. 

Les spec på den, og se etter tilsvarende innenfor prisklassen du er i. 

Dam og shimano er trygge merker. Går du for en så får du en god snelle. Mens okuma og penn bruker litt for mye plast i sine, hvilket betyr at de vil bli slitt fortere, og surfutstyr får mye slitasje. Men du kan finne gode sneller blant dem. 

Generelt er kvaliteten på sneller nå til dags så høy at en hvilken som helst vil fungere i ett års tid, og de gode i ti femten tjue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ultegra 4000 og det er en søt, liten snelle, men ville aldri drømt om å putte den på en surfstang. Den er for det første liten og vil føles ubalansert, og så er den vanvittig irriterende fordi den mangler baitrunner (en avhengighetsskapende funksjon!) Har også en Shimano 6000 baitrunner, den funker bra, men føles fremdeles litt liten på surfstangen. Min Shimano 10000 baitrunner og min DAM Quick SLS 570 FS passer veldig fint på min ikke altfor store RT surfstang. Shimanoen var ny i høst. Dam'en kjøpte jeg brukt, den er svært velbrukt, har fått juling i 10 år, men det er den jeg foretrekker. Tror ikke denne modellen er i salg lengre, men finnes nok en nyere versjon. Tipper Seeberg kan svare deg på det. 

Men Shimanosnellene er bra, altså, jeg bare synes det er mye lettere å kjøre fisk på Dam'en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.