Gå til innhold
Fiskersiden

azpili2k
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg er på utkikk etter en ny teleskopstang til bruk for ferskvannsfiske i innland og lavtliggende fjellområder. Ideelt sett ønsker jeg en stang som er i sjiktet 7-9 fot, med ca. 7-21 gram slukvekt.
 
Leser flere steder at det er et problem med mange av stengene at disse kan være utsatt for knekking/skader. Jeg ser derfor etter en stang som er enkel å transportere, som er god/greie å bruke, og som samtidig har liten risiko for knekking. Er det noen som har noen anbefalinger å komme med? 
 
(Jeg er klar over at 4- eller 5-delte stenger også er et alternativ, men disse har ikke den betydelig fordelen ved at stangen kan være operativ på bare noen sekunder - som er det jeg ser etter.)

Takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Regner med du har skaffet deg stang da jeg svarer sent her, men likevel. Shimano stc telestengene er vel noe av det bedre om du først skal ha. Vil også anbefale dam airway tele :) 

jeg har selv en sleskete teleskopstang fra Milo som har vært innom bildøra, klemt i heisdør, vært ferdig rigga med Alt for tungt søkke osv you name it. Ikke en skramme i stanga :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den 14.4.2020 at 22.20, Rælingspoden skrev:

Regner med du har skaffet deg stang da jeg svarer sent her, men likevel. Shimano stc telestengene er vel noe av det bedre om du først skal ha. Vil også anbefale dam airway tele :) 

jeg har selv en sleskete teleskopstang fra Milo som har vært innom bildøra, klemt i heisdør, vært ferdig rigga med Alt for tungt søkke osv you name it. Ikke en skramme i stanga :P 

Takk for svar! Hvilke erfaringer har du med Dam Airway Tele? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.