Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilke fiskestang skal jeg velge?


Ole1998
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg ønsker å begynne å fiske i sjøen i Bergensområdet. Har noe erfaring med fiske i fra før, men har ingen anelse hvordan jeg skal velge fiskestang. Vil gjerne ha en fiskestang som egner seg bra til havfiske. Gjerne også en til under tusenlappen, eller kanskje t.o.m under 500-lappen. Setter veldig pris på forslag til valg av stang, og ellers andre ting som kan være greit å vite om fiske i Bergensområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske i Bergensområdet, er det én fornuftig ting å gjøre: stikke innom Campelen på Bryggen. Der vil du kunne teste stang og få hjelp til å finne noe i rett prisklasse. Gode tips om steder å fiske osv. vil du helt sikkert også få. Hvis du skal fiske fra land, tror jeg at jeg ville spurt etter Kristian, har fått mange gode råd fra ham. 

Sist jeg sjekket, var Campelen åpen tors-lør. 

Ellers er Vestlandsforumet ganske trivelig, så ikke dumt å være litt aktiv her. Ser frem til fiskerapport! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady Knurr skrev:

Skal du fiske i Bergensområdet, er det én fornuftig ting å gjøre: stikke innom Campelen på Bryggen. Der vil du kunne teste stang og få hjelp til å finne noe i rett prisklasse. Gode tips om steder å fiske osv. vil du helt sikkert også få. Hvis du skal fiske fra land, tror jeg at jeg ville spurt etter Kristian, har fått mange gode råd fra ham. 

Sist jeg sjekket, var Campelen åpen tors-lør. 

Ellers er Vestlandsforumet ganske trivelig, så ikke dumt å være litt aktiv her. Ser frem til fiskerapport! 

Tusen takk for tipset. Skal stikke innom Campelen å høre med dem! Ser frem til å begynne å fiske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ole1998 skrev:

Tusen takk for tipset. Skal stikke innom Campelen å høre med dem! Ser frem til å begynne å fiske :) 

Mye moro å få fra land i Bergensområdet, særlig hvis du er interessert i artsfiske (anbefales!) Selv slår jeg et slag for kystmeite, mye festligere enn å stå og kaste sluk dagen lang. En karpestang (ev. surf stang) og en baitrunnersnelle er en winning combination for min del. Snart tilbringer du lørdagskveldene med å knyte tackler, som alle oss andre galninger! 

Hilsen bergenser som aldri har vært i skapet (kanskje derfor jeg aldri kom til Narnia?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.