Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplats strömmande vatten


Kalle A
 Share

Recommended Posts

Testar att fråga här...

Planerar sommaren och vårens fiske och letar efter strömmande vatten med fiske efter harr och/eller öring i första hand. Vi kör från Oslo så allt som man kan nå på ca 5 timmar är mest intressant. Några tips från forumet?

 

//Karl-Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er mye rennende vann i norge, men langt mellom de med stor fisk. Hvilke forventninger har dere? For større fisk så er det for det meste de etablerte områdene i de større elvene som gir slike muligheter, men det koster noen kroner å fiske der.

Som en start tror jeg jeg vil anbefale en tur opp i Valdres, til Begna. Spesielt strekkene fra Bagn og nedover er bra. Ikke mye kilosfisk, men opp til halvkiloen forekommer. Kortprisen her er drøyt 100 kr pr døgn.

Hvis mye småfisk er et alt, så kan du få noen andre tips fra meg senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cannonbang skrev:

Hei

Det er mye rennende vann i norge, men langt mellom de med stor fisk. Hvilke forventninger har dere? For større fisk så er det for det meste de etablerte områdene i de større elvene som gir slike muligheter, men det koster noen kroner å fiske der.

Som en start tror jeg jeg vil anbefale en tur opp i Valdres, til Begna. Spesielt strekkene fra Bagn og nedover er bra. Ikke mye kilosfisk, men opp til halvkiloen forekommer. Kortprisen her er drøyt 100 kr pr døgn.

Hvis mye småfisk er et alt, så kan du få noen andre tips fra meg senere

Hej

Vi har inte krav på storlek på fisken. Turen i sig som är målet så det är betydligt viktigare att fiska och få mycket fisk än att de är stora. Så flera tips tas gärna mot:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Da blir det litt mere å velge i

https://kart.gulesider.no/m/v0TzF

Drangedal har flere mindre elver med tildels mye småfallen fisk. Se merkene jeg har satt ut her.

Men det som er kanskje nærmest er ei lite nevnt elv, elva som renner ned gjennom sigdal. Her er det rikelig med småfisk, og bare ca en og en halv time fra oslo, alt ettersom hvor langt opp i sigdal dere drar.

Områdene rundt brua på gausdalsveien ved lillehammer er et bra sted for harr.

Rena har mange plasser å by på, her er to store og flere mindre elver som renner inn i disse. Her er fiskekort, og stier og fiskeplasser er merket. Ei ukjent og litt lur elv er elva som renner ned i ossjøen ved osen, mellom rena og trysil. Her går det opp både harr og årret fra ossjøen, men mest harr. Men denne er best etter litt regn, ellers kan vannføringen bli litt lav. Det er best å kjøre opp veien på vestsiden her.

Harren bør dere satse på i juni, når gyteharren kommer opp i elvene. Da er det størst mulighet for de store.

G-lågen, glomma, trysilelva osv er plasser dere sikkert kjenner til, så de bryr jeg meg ikke så mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cannonbang skrev:

Hei igjen

Da blir det litt mere å velge i

https://kart.gulesider.no/m/v0TzF

Drangedal har flere mindre elver med tildels mye småfallen fisk. Se merkene jeg har satt ut her.

Men det som er kanskje nærmest er ei lite nevnt elv, elva som renner ned gjennom sigdal. Her er det rikelig med småfisk, og bare ca en og en halv time fra oslo, alt ettersom hvor langt opp i sigdal dere drar.

Områdene rundt brua på gausdalsveien ved lillehammer er et bra sted for harr.

Rena har mange plasser å by på, her er to store og flere mindre elver som renner inn i disse. Her er fiskekort, og stier og fiskeplasser er merket. Ei ukjent og litt lur elv er elva som renner ned i ossjøen ved osen, mellom rena og trysil. Her går det opp både harr og årret fra ossjøen, men mest harr. Men denne er best etter litt regn, ellers kan vannføringen bli litt lav. Det er best å kjøre opp veien på vestsiden her.

Harren bør dere satse på i juni, når gyteharren kommer opp i elvene. Da er det størst mulighet for de store.

G-lågen, glomma, trysilelva osv er plasser dere sikkert kjenner til, så de bryr jeg meg ikke så mye om.

Tusen tack för konkreta tips! Vi ägnar karantän-tiden till att kolla in kartor och planera:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.