Gå til innhold
Fiskersiden

Flue (bombarda) fiske etter Abbor noen som har prøvd det ?


Recommended Posts

Jeg var en tur i sjøen i går å prøvde meg med bombarda fiske etter SØ. Det fungerte ganske bra selv om jeg ikke fikk noe. Nå driver jeg å spekulerer i bombarda fiske etter Abbor. 

Er det noen av dere som har prøvd ut dette ? 

Ser Svenskene fisker mye med flue etter Abbor. Noe som også ser ut til å fungere bra. Om noen har no tips eller historier rundt dette så delta gjerne under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har tatt abbor på flue ved et par anledninger jeg. Det var på kvelden, og helt vindstille. Den ene gangen fikk jeg 10-12 stykker på ganske kort tid, det var i stavsjøen rett nord for hamar. Skulle levere til et nytt hus der oppe, og stoppa på en parkering ved en badeplass ved stavsjø. Jeg brukte en liten fisk/rekeimitasjon med kuleøyne på. De gikk etter flua og tok ganske hissig, selv om de var små.

Den andre gangen var i en elveos der de går opp til første stryket. Disse var større, på denne plassen er abbor på 4-500 g vanlig, og større heller ikke så sjeldne. Hvis du er intr i denne, så kan du få den på pm. Plassen ligger rett ved både vei og parkering

Apr, jeg fiska med fluestang. Men det kommer vel ut på ett.

Plassen i stavsjø

https://kart.gulesider.no/m/AYFFd

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg får rett som det er abbor på opphenger flue når jeg fisker ørret.

Da bruker jeg som regel ei lita natur farga flue (brun/grå/grønn/) foran en mer kjent ørretsluk (auraflake/spesial) eller spinner.

Har aldri prøvd med kun flue men vet den tar flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Har tatt abbor på flue ved et par anledninger jeg. Det var på kvelden, og helt vindstille. Den ene gangen fikk jeg 10-12 stykker på ganske kort tid, det var i stavsjøen rett nord for hamar. Skulle levere til et nytt hus der oppe, og stoppa på en parkering ved en badeplass ved stavsjø. Jeg brukte en liten fisk/rekeimitasjon med kuleøyne på. De gikk etter flua og tok ganske hissig, selv om de var små.

Den andre gangen var i en elveos der de går opp til første stryket. Disse var større, på denne plassen er abbor på 4-500 g vanlig, og større heller ikke så sjeldne. Hvis du er intr i denne, så kan du få den på pm. Plassen ligger rett ved både vei og parkering

Apr, jeg fiska med fluestang. Men det kommer vel ut på ett.

Plassen i stavsjø

https://kart.gulesider.no/m/AYFFd

Takk som deltar og deler i samme post. Mann får aldri nok av fiske historier ,)

Jeg sender deg en pm senere. Vi kommer til å ta sommer ferien hjemme i år. Kona maser om å kjøre Norge rundt med camping og fiske. Da er det alltid gøy å ha noen faste plasser å sikte seg inn mot. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aurejeger skrev:

Hei

jeg får rett som det er abbor på opphenger flue når jeg fisker ørret.

Da bruker jeg som regel ei lita natur farga flue (brun/grå/grønn/) foran en mer kjent ørretsluk (auraflake/spesial) eller spinner.

Har aldri prøvd med kun flue men vet den tar flue.

Takk for svar ,)

Dem sier jo opphenger flue skal trigge fisken til å bite. Har faktisk aldri prøvd dette til Abbor fiske. Men liker tanken å kommer til å prøve det ut i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Bonavar skrev:

Takk for svar ,)

Dem sier jo opphenger flue skal trigge fisken til å bite. Har faktisk aldri prøvd dette til Abbor fiske. Men liker tanken å kommer til å prøve det ut i sommer. 

Ja opphenger flue har jeg tatt så mye fisk på at jeg aldri tør fiske uten. Bruker det fast både i ferskvann  og saltvann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aurejeger skrev:

Ja opphenger flue har jeg tatt så mye fisk på at jeg aldri tør fiske uten. Bruker det fast både i ferskvann  og saltvann. 

Du er ikke den første som sier dette. Jeg har stort flue skrin så ikke noen unnskyldning til å ikke bruke opphenger. Jeg jigg fisker mye etter Abbor kanskje derfor jeg ikke bruker det i ferskvann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.