Gå til innhold
Fiskersiden

Noen med erfaring med fluer fra AliExpress?


 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jeg er ingen stor fluefisker, men har bestilt en del forskjellige fluer fra AliExpress. Da jeg hadde med disse på tur med en mer drevet fisker ba han meg kaste skrinet. (Uten å vite hvor det kom fra). Dette var tørrfluer og han mente at de ikke imiterte insektsfloran i det heler tatt og var altfor ubalansert og kunstige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/26/2020 at 3:21 PM, Fiskenoob said:

Jeg er ingen stor fluefisker, men har bestilt en del forskjellige fluer fra AliExpress. Da jeg hadde med disse på tur med en mer drevet fisker ba han meg kaste skrinet. (Uten å vite hvor det kom fra). Dette var tørrfluer og han mente at de ikke imiterte insektsfloran i det heler tatt og var altfor ubalansert og kunstige

Takk for svar. 

Er mer nyskjerring på kvaliteten på kroker og binding? Finnes mye der, så godt mulig og finne buzzere, nymfer etc. Kanskje lite tørrfluer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tore Hanssen Valberg skrev:

Takk for svar. 

Er mer nyskjerring på kvaliteten på kroker og binding? Finnes mye der, så godt mulig og finne buzzere, nymfer etc. Kanskje lite tørrfluer. 

Ikke noen ekspert på området, men de virket godt bundet. Ang krokene så har jeg til gode å få fisk på de fluene, men har bestilt kroker til meiting fra AliExpress og ikke hatt noe problemer med de. Skal sies at største jeg har fått er en 850g ørret som ga litt fight så resultatet kan jo være annerledes om du fisker etter større fisk. Krokene virker også gode og skarpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Mye bra der om man leter litt, fant f.eks kroker som var 100% like Mustad sine, alle variantene. Rustfrie, sylskarpe og til en promilledel av prisen. Alt kommer fra samme fabrikkene, bare de med merkenavn som koster skjorta.. Ikke bestilt fluer fra Ali, men ut i fra det jeg har sett, så er det absolutt mye jeg godt kunne hatt i boksen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.