Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Shimano catana 2500 bråker lager rar lyd


Nynat
 Share

Recommended Posts

Hei  

Jeg kjøpte meg ny fiskeutstyr får å bruke til sjøfiske mest fra land og til ferskvanfiske makrell sjøørret øreosv 

Jeg kjøpte shimano catana 2500 fd og shimano forcemaster 3delt 7-21g Daiwa J-Braid X8 150m - 0,10mm 

Allt er nytt brukt i en uke

PROBLEME er shimano catana 2500fd etter 2 dager med fiske så lager den rar lyd når jeg sveiver in linen. Mest når jeg holder stangen lit nede mot vannet. Det er en donk donk donk lyd og føles ujevn. Men det blir borte vist jeg holder stanga oppe. Den donker bråker mer jo tungere sluk vekt det er. Fisker med 7gram spiner og maks 18g sluk samme donk lyd bare mere med 18g.

Har Google problemet og det er mange som har hat det samme lyden probleme men ikke noe 100% svar på hva det er. noen har prøvd å smøre litt her og der  og selv fixs ikke noe fixs. Andre prøvde å snake med shimano kundeservice ikke noe løsning fåt dårlig service ikke noe svar.

JEG HAR 100 DAGER FORNØYD RETURRET 

Noen i Google sier at det er produksjon feil etter at firma var flyttet til Kina eller noe så har shimano mista kvalitet.

Jeg har hat Shimano Hyperlop 2500 i 5 år og aldri hat problem med den aldri vasket eller olja den funka perfekt.

Jeg liker Shimano Er ikke sikker hva skal jeg velge vist jeg leverer den tilbake. 

Tenkte prøve Davia sine tilsvarende eller levere tilbake shimano catana 2500 og få en ny.

Noen som kan gi meg noe forslag til haspelsnelle 2500 klasse som er bedre en shimano catana 2500 men under 600kr?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om noe er løst? Feks rotoren (den som holder bøyla). Sjekk senterskruen som sitter under spolen (ta av spolen. Det skal sitte en mutter rundet den stangen som spolen er festet til) På eldre sneller har jeg opplevd at den har løsnet litt og da blir det ganske skranglete .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt ny en uke siden vil ikke skru på noe kan også miste garanti men nei har ikke rørt noe borsett fra å skry den på og stramme den inn.

Men siden probleme kom så har jeg googlet litt og er  det sant at nye modeller fra shimano har dårligere kvalitet på langsiktig. Og at Daiwa sine er bedre ?

Får jeg er usikker på om jeg skal lever in få ny eller gå får dawia sine som er bedre langsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva problemet kan være, men hvis du ikke finner ut av det så ville jeg nok returnert den og heller kjøpt en snelle fra Daiwa. Du får Daiwa Legalis LT for rundt 500 på Aliexpress. Høres kanskje sketchy ut, men har bestilt 4 forskjellige sneller og ingen av dem har hatt skader på seg. Ikke nok med det, men du får jo snellene DRITBILLIG i tillegg. Har Legalis'en selv, og kan si at det er uten tvil det beste snella man får for den prisen :) 

Endret av sondreh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.