Gå til innhold
Fiskersiden

Nap til første Mai.


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Gratulerer! Herlig når det begynner å bli liv igjen. De siste ukene har vært elendige her, håper virkelig mai blir bedre! 

 

Har bare fått og spist én horngjel, men den var virkelig god. Som en mer delikat makrell. Og så er det jo kult med det grønne skjelettet! God apetitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Quote

Hvordan fikk du dem? Skulle gjerne hatt begge deler!

 
  •  

Sild kan du fiske med ei sildehekle. Biltema har noen som kalles strømningshekle med små lyskroker, de er effektive til silda.

For å få horngjel finnes det flere metoder. den er ganske bitevillig, men sitter sjelden på ei vanlig sluk med treblekrok. Det du kan gjøre er å ta av kroken og knyte på en senestump. Så knyter du på kroken igjen ca 10 cm bak sluken. Da vil du lykkes mye bedre med denne fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lady Knurr skrev:

Gratulerer! Herlig når det begynner å bli liv igjen. De siste ukene har vært elendige her, håper virkelig mai blir bedre! 

 

Har bare fått og spist én horngjel, men den var virkelig god. Som en mer delikat makrell. Og så er det jo kult med det grønne skjelettet! God apetitt! 

Jeg slapp dem ut igjen ,)

Men gøy å kjenne dem på kroken det nappa ganske bra. De fulgte jo etter på nesten hvert kast. De slipper lett synes jeg så jeg satt på kystwobler. Da satt dem mye bedre pg av flere kroker å ultra sakte gange. Mulig det blir en tur i dag også. De var fulle av melk også så dem skal nok gyte snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ErlendN skrev:

Hvordan fikk du dem? Skulle gjerne hatt begge deler!

De tok på sluk men slapp ganske fort siden krokene var for store tror jeg. Husk Horngjel er land å tynn i munnen. Jeg byttet til kystwobler i farge sølv,sort og grønn den var de helt ville etter å ta. Virket som ultra treg gange trigget dem til å bite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Sild kan du fiske med ei sildehekle. Biltema har noen som kalles strømningshekle med små lyskroker, de er effektive til silda.

For å få horngjel finnes det flere metoder. den er ganske bitevillig, men sitter sjelden på ei vanlig sluk med treblekrok. Det du kan gjøre er å ta av kroken og knyte på en senestump. Så knyter du på kroken igjen ca 10 cm bak sluken. Da vil du lykkes mye bedre med denne fisken.

Ja vi fant ut dette vi å med dårlig kroking. Men satt som et skudd med kystwobler. Tror det blir en tur ut i dag også ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.